Ali Keskin’in başarı öyküsü

 Makine filosu kurmayı hayal ederken Peynirci Baba  Kahvaltılık Marketler zinciri ile sektöre damga vurdu…

Ali Keskin’in başarı öyküsü
12 Mart 2018 Pazartesi 11:33

Yöre Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ali Keskin ile şirketin dününü, bugününü ve geleceğini konuştuk. İş makinesi filosu kurmaya hayal ederken kahvaltılık marketler zinciri ile büyük başarıya imza atan Keskin’in başarı öyküsü.

Gebze’nin başarılı işadamı ve Yöre Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ali Keskin, 22 yıl önce makine filosu kurmayı hayal ederken, 1996’lı yıllarda bir şube ile başladığı kahvaltılık konsept mağazası sayısını bugün 78’e çıkararak büyük bir başarıya imza attı. Mağazalarında yüzde 65 kendi ürünlerini satan, 25 ülkeye ihracat yapan ve Türkiye’nin 35 ilinde ürün satış noktalarını bulunan başarılı işadamı Ali Keskin’in 2020 hedefi ; Peynirci Baba’nın şube sayısını 100’e çıkarmak. Keskin ile yaptığımız röportaj ile sizleri baş başa bırakıyoruz.

Sizi kısaca tanıyabilir miyiz?

1969 Trabzon doğumluyum. 1985 yılında İstanbul’a geldim. Askere gidene kadar özel sektörde çalıştım. 1989’da vatani görevimi yaptım. Askerlik dönüşü 1990 yılında Gebze’ye geldim. Gebze‘de özel sektörde 4 yıl çalıştıktan sonra kendi işimi yapmaya karar verdim ve 1995 yılında Yöre Şirketler Grubunu kurduk.

1996’TEN 2018’DE YÖRE GRUP

Firmanızın kuruluş süreci hakkında bilgi verir misiniz?

 Aslında ben makineciydim.  İş makineleri üzerine iyi bir deneyim ve tecrübelerim vardı. İş makineleri filosu kurmayı hayal ediyordum. Makinalara meraklıydım. Atalardan gelen ticaret geleneğimiz var. Memlekette babamın köy bakkaliyesi vardı. Aynı zamanda fındık alım satımı yapıyordu. Gebze’de bir şeyler yapma isteğimiz vardı. O günün şartlarında böyle bir proje geliştirdik. 1996 yılının ilk aylarında Gebze’de kahvaltılık konsepti üzerine mağaza oluşturduk. İlk mağazamızı Gebze Çoban Mustafa Paşa Camii karşısında açtık. Gebze’de böyle bir işin olmaması, sanayi kenti ve nüfusun yoğun olması nedeni ile böyle bir konsepte girdik. Kahvaltılık çeşitlerinin birçoğunu konseptimizde bulunduruyoruz. İlk şubeyi açtığımız da hayal ve hedeflerimiz vardı. Hayatımızı idame ettirmek için değil, büyük işlere imza atmak için yola çıktık. 2 binli yıllarda kardeşlerimizi de yanımıza alarak yeni hedefler belirledik.

78 ŞUBENİN 20’Sİ FRANCHİSİNG

Kaç şubeniz var? 2018 hedefiniz kaç şube?

Şu anda 76 olan şubemiz yeni açılacaklarla ile birlikte 80’i geçecek. 2018 hedefimiz 85 şube. Ağırlıklı olarak Güney Marmara, Batı Karadeniz’de faaliyet gösteriyoruz. Şubelerimiz; İstanbul Anadolu Yakası, İzmit, Adapazarı, Bursa, Sakarya, Düzce, Bolu, Zonguldak  ve Bartın’da.  İstanbul Anadolu Yakası, Kocaeli ve Bursa en çok şubelerinizin olduğu iller. Dikkat ve takip edilebilir bir hizmet verdiğimiz için şu anda değil, ama ileriye doğru Türkiye geneline yayılma hedefimiz var. Franchising üzerine yoğunlaştık. Şubelerimizin içinde 20’ye yakın franchising  var. Yılların bilgi birikimi ve  sektörel tecrübelerimizi, bu alanda yatırım yapmak isteyen küçük yatırımcılara sunup sistemin daha da büyümesine katkı sağlayacağız.

MARKA BİLİNİRLİĞİMİZ YÜZDE 95

Grup şirketleri ve tesisler hakkında bilgi verir misiniz?

Grup bünyesinde Peynirci baba olarak marka bilinirliğimiz çok yüksek. Peynirci Baba bir yöre iştirakidir. Mağazalarımızın bulunduğu bölgelerde kamuoyu araştırmaları yapıyoruz. Peynirci Baba’nın marka bilinirliği yüzde 95 seviyelerinde. Yüzde 95’in yüzde 70’i  bizden direk alış veriş yapan müşterimiz. Peynirci baba isminin özel bir anlamı yok. Sıçak bir isim. İlk zamanlar farklı karşılandı ama daha sonra müşteri memnuniyeti, doğru iş yapmamız nedeni ile insanların teveccühünü kazanarak ilgi odağı olduk. Mağazalarımızın bulunduğu bölgelerde

YÜZDE 65 KENDİ ÜRÜNÜMÜZ

Grup bünyesinde inşaat, tekstil, gıdanın belirli alanlarında faaliyet gösteriyoruz. Gemlik’te zeytin fabrikası ve salamura tesisleri, Çanakkale’de ve Sapanca’da ürünleri tesisleri var. Mağazalarımızda satılan ürünlerin yüzde 65’i kendi markalarımız, yüzde 35’i ise diğer ürünlerden oluşuyor.

25 ÜLKEYE İHRACAAT, 35 İLDE DİSTRİBÜTÖR

Hangi ülkelere ihracat yapıyorsunuz?

25 ülkeye kendi ürettiğimiz ürünlerin ihracatını yapıyoruz. Ayrıca Anadolu’da 35 vilayette kendi ürünlerimizi dağıtan distribütörlerimiz var.

TÜRKİYE’NİN SAYILI GIDA MARKASI OLMAK İSTİYORUZ

Yöre grup olarak hedefleriniz neler?

Grup olarak hedeflerimiz olmazsa olmaz. Bazı şeyler hayal ile başlar, düşünceye ile devam eder ve sonra projeye dönüşür. Bu işe başlarken kurduğumuz bu hayaller olmasaydı bugünlere gelemezdik. Alanında uzmanlaşmış, marka bilinirliği yüksek  Türkiye’nin sayılı gıda markalarından birisi olmayı hedefliyoruz. Hedeflerimizi aşama aşama başarıyoruz. Gıdada 10’un üzerinde markamız var. Güzel şeyler yapmak istiyoruz. Susurluk’ta günlük 150 ton süt fabrikası projemiz var. Gebze’de lojistik üssü projemiz var. Bu projeler, grubu daha da ileriye taşıyacak.  Kapasitemizi artıracağız. Perakende de 2020 yılına kadar 100 şube açmayı hedefliyoruz. Bünyemizde 1000’in üzerinde çalışanımız var. Çok çalışarak 2 binlere çıkacağız inşallah.

Röportaj: Yahya KAHRAMAN


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.