banner249

Çocuklarla ölümü konuşurken dikkat!

Konak Hastanesi Gebze Uzman Psikoloğu Hilal K. Şirin, ölüm konusunu çocuklarla ne şekilde konuşulması gerektiği ve nasıl davranılması gerektiği konusunda bilgi verdi.

Çocuklarla ölümü konuşurken dikkat!

Konak Hastanesi Gebze yaptığı bir açıklama ile yaşam döngüsünün bir parçası olan ölüm konusunun yetişkinler için daha anlaşılır ve kabul edilebilir olduğunu belirterek çocukların ise bu olguyu anlamlandırmakta güçlük çektiğini bildirdi.

SOYUT KAVRAMLAR KULLANMAYIN

Ölüm konusunda sorular soran veya bir yakınını kaybeden çocuklarla neler konuşmamız, paylaşmamız gerektiği konusunda bilgiler veren Konak Hastanesi Gebze Uzman Psikoloğu Hilal K. Şirin “0-3 yaş arasındaki çocuklar genelde ölümü anlayamazken 3-6 yaş arası çocuklar ise ölümü uykuya benzetiyor ve ölümün geçici olduğunu düşünüyorlar. Çocuklar 6 yaşından sonra ise ölüm kavramını daha doğru bir şekilde anlayabiliyorlar. Ölüm çok hassas bir konu olduğu için yanlış aktarılırsa çocuğun yetişkinlik hayatını da etkileyebilecek travmalara neden olabiliyor. Dolayısıyla ölümün çocuğa ailede en güvendiği ve en yakın hissettiği kişi tarafından anlatılması gerekiyor” dedi. Ölümü anlatırken soyut kavramlarla konuşmanın çocukların kafasını karıştırabileceğini söyleyen Uzman Psikolog Şirin şunları ekledi: “Ölümün olağan bir süreç olduğu vurgulanmalı ve çocuğun ağlamasına, duygularını ifade etmesine izin verilmelidir. Çocuğun ruh sağlığı için yetişkinlerin acılarını çocukların yanında uçlarda veya şiddete başvurarak yaşamaması gerekiyor. Çocukların ölüme verdiği tepkiler dikkatle gözlemlenmeli ve gerekli durumlarda bir uzmana başvurulmalıdır.”


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.