Kocaeli’de Büyükşehir’in Süt Otu Desteğiyle Yem Maliyetleri %80 Azaldı, Verim Arttı

26 Haziran 2026 Cuma
Kocaeli Büyükşehir Desteğiyle Tarlada Verim Arttı, Çiftçinin Maliyetleri Düştü
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin “Yem Bitkisi Destekleme Projesi” kapsamında yüzde 75 hibeyle dağıttığı süt otu tohumu, bölgedeki üreticilerin yüzünü güldürmeye devam ediyor. Proje sayesinde tarlada verimin önemli ölçüde arttığı ve üretim maliyetlerinin düştüğü belirtildi. İzmit Biberoğlu Mahalle Muhtarı ve üretici Ahmet Uzun, sağlanan desteklerden duyduğu memnuniyeti dile getirerek Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın’a teşekkür etti.
TARLADA YÜKSEK VERİM VE GÜLEN YÜZLER
Sanayi, turizm ve spor kenti kimliğini güçlendiren Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, tarım sektörünü de destekleyerek kalkındırma çalışmalarını sürdürüyor. Bu kapsamda yüzde 75 hibe oranıyla çiftçilere sağlanan süt otu tohumu desteği, hem tarlalardaki ürün verimine hem de çiftçilerin genel memnuniyetine olumlu yansıyor. Üreticiler, sağlanan katkılarla daha kaliteli ve verimli ürünler elde ettiklerini belirtiyor.
YEM MALİYETLERİNDE YÜZDE 80 TASARRUF SAĞLANDI
Geçimini keçi sütü üretiminden sağlayan İzmit Biberoğlu Mahalle Muhtarı ve üretici Ahmet Uzun, Büyükşehir Belediyesi’nin tarımsal desteklerinin üretim maliyetlerine önemli katkılar sunduğunu ifade etti. Uzun, yaptığı açıklamada, “Tarım destekleri sayesinde yüzde 80 daha uygun maliyetli ve kaliteli süt otuna kavuştuk. Hayvanlarımız, bu yemi iştahla tüketiyor, bu da hem et hem de süt veriminde gözle görülür bir artış sağlıyor” dedi.
BAŞKAN BÜYÜKAKIN’A “ÇİFTÇİ DOSTU” TEŞEKKÜR
Süt otunun hayvancılık yapan üreticiler için büyük önem taşıdığını vurgulayan Uzun, “Sağlanan bu desteklerle kaliteli ürün elde ettik. Üretim maliyetlerimiz düştü, bu da işletmemize ve bütçemize olumlu yansıdı. Çiftçinin her zaman yanında olan Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanımız Tahir Büyükakın’a şükranlarımızı sunuyoruz” ifadelerini kullandı.
ÜRETİCİYLE SÜREKLİ İLETİŞİM VE ÇÖZÜM ODAKLI YAKLAŞIM
Büyükşehir Belediyesi ekiplerinin sahada aktif rol aldığını ve üreticilerle sürekli iletişim halinde olduğunu belirten Ahmet Uzun, “İlgili ekipler bizlerle kesintisiz iletişim içinde. Sahaya gelerek ihtiyaçlarımızı soruyor, karşılaştığımız sorunlara çözüm üretiyorlar. Bu ilgi ve destek bizleri daha fazla üretmeye teşvik ediyor” diye konuştu.
BALYA MAKİNELERİYLE ZAMAN VE İŞ GÜCÜ TASARRUFU
Hasat sürecinde kullanılan balya makinelerinin sağladığı kolaylıklara da değinen Uzun, “Eskiden daha fazla zaman ve emek harcıyorduk. Büyükşehir’in destekleriyle sağlanan makineler sayesinde otlarımızı kısa sürede balyalayabiliyoruz. Bu da iş gücünden tasarruf etmemizi ve hasat dönemini daha verimli geçirmemizi sağlıyor” ifadelerini kullandı.
TARIMSAL DESTEKLER ÜRETİME GÜÇ KATIYOR
Tarımsal desteklerin sürekliliğinin önemine dikkat çeken Uzun, sözlerini şöyle tamamladı: “Tohum ve ekipman destekleri sayesinde üretmeye devam ediyoruz. Bu katkılar hem motivasyonumuzu artırıyor hem de tarıma olan ilgimizi güçlendiriyor. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin bu tür desteklerinin devam etmesini ve tarımsal üretimin daha da güçlenmesini temenni ediyoruz.”