Bu ülke nasıl kalkınır?


Samet Kahraman

Samet Kahraman

07 Aralık 2019, 12:07

Türkiye’nin çok önemli bir merkezinde yaşıyoruz.

Napolyon, “Eğer dünya tek bir ülke olsaydı, başkenti İstanbul olurdu” demiş. Çok da doğru söylemiş. Dünya şehri İstanbul’un hemen yanı başında bulunan, İstanbul’un Anadolu’ya açılan kapısı konumuzdaki bölgemiz Türkiye ekonomisi için oldukça önemli.

İstatistiklere göre Kocaeli’nin Türkiye imalat sanayiye sağladığı katkı yüzde 13 seviyesinde.

Kocaeli’de 14 organize sanayi bölgesi, 4 adet teknopark ve 2 adet de serbest bölge bulunuyor.

Gerek doğasıyla, gerek üretim kapasitesi ve bilgisiyle oldukça zengin kaynaklara sahip ülkemizin yine bu anlamdaki en zengin kentinde yaşıyoruz.

Böyle bir kentte yaşayıp, bu ülkenin nasıl kalkınacağı şeklindeki soruyu sormamak ya da bu soruya cevap aramamak yanlış olur.

Peki, nasıl kalkınırız? Ülkemiz ekonomik alanda daha güçlü bir yapıya nasıl kavuşur?

Bunun cevabını vermek için çok iyi bir ekonomist olmaya falan gerek yok. Elbette ki bu konuda çalışmalar yapan çok değerli bilim adamları, alanında uzman kişiler var.

Ama ‘bir kalkınma hamlesi’ düşüneceksek, bunu herkes yorumlayabilir ve fikir geliştirebilir.

Ben ‘ekonomik kalkınma’ konusunda en değerli hamlenin kendi içimizdeki değerlere sahip çıkmak ve bu değerleri yurt dışındaki ülkelere pazarlanmasından doğacak gelirle olabileceğini düşünüyorum.

Nasıl mı?

Doğru zamanda, doğru işe zaman ayırıp, doğru yatırımı yapmalıyız.

Bakınız, İtalyan Ferrero bizim ürettiğimiz ‘fındık’ sayesinde tabiri caiz ise adeta para basıyor.

Ferrero Nutella markası ile Türk fındığının en büyük müşterisi konumunda.

Ferrero, “Nutella Biscuits” isminde bir ürün ortaya çıkardı. Ürün İtalya’da satış rekorları kırıyor. İçerisinde 22 küçük çikolatalı bisküvinin olduğu paketler için firma tarafından önerilen satış fiyatı 3 avro. Firma ürünün raflardaki dönüş hızına yetişemediği için bazı marketlerde satış fiyatı 30 avronun üzerine çıkıyor.

Fındık ihtiyacının dörtte üçünü Karadeniz'den karşılayan Ferrero, bisküvilerin piyasaya sürülmesinin üzerinden geçen 3 haftalık sürede 8 milyon avro ciroya ulaştı. Bu rakamın bir yılın sonunda 130 milyon avroyu bulması öngörülüyor.

Bu sadece bir örnek… Dünyada fındık üretiminin başkenti olan Türkiye’de ki bir ürünü alıp inovativ düşünceyle bir ürüne dönüştürüp, bu ürünü dünyaya satarak milyon avrolarca para kazanılabiliyor.

Tedarikçi kafasından sıyrılıp, kendi ürünlerimizi ve markalarımızı oluşturmadığımız sürece Ferrero gibi kişiler gelip bizim ürettiğimiz ürünleri alır ce bu paraları kazanır. Bizde burada onu örnek göstermek durumuna düşeriz.

Peki, biz neden yapmayalım?

Türkiye’de bu tür adımların atılması, katma değerli ürünlerle dünya pazarına çıkması en çok arzu ettiğim şey. Bu ülkede yaşayan ve z kuşağı olarak tabir edilen bir nesil olarak bırakın bilişim, yazılım, insansız araçlardan bahsetmeyi, kendi elimizdeki fındıktan bile faydalanamadığımızı görmek beni en çok üzen konulardan bir tanesi.

Çünkü biliyorum ki, bir Türk istediği zaman her şeyi başarabilir. Biz eğer doğru zamanda doğru adımları atarsak, suni gündemler yerine bu tür gelişmeleri gündeme getirip, fikir tartışması yürütürsek ortaya çok güzel projeler çıkar. Ve özellikle son yıllarda sadece ortaya proje çıkartmak değil, bu projeleri dünyaya rağmen uygulayabilecek bir Türkiye’nin olduğunu görmezden gelemeyiz.

Bölgesinde oyun kurulan değil, oyun kuran bir noktaya gelen ülkemizde artık dünya pazarında söz sahibi olarak markaların ortaya çıkması, kendi değerlerimizle üreteceğimiz ürünleri dünya pazarında satmak en büyük hayallerimden bir tanesi.

Ne sormuştuk? Türkiye nasıl kalkınır?

Türkiye, ürettiği ürünü dünyaya satabildiği zaman kalkınır. Bu konuda son yıllarda önemli gelişmeler var. Umarım bu gelişmeler artarak devam eder. Umarım…

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.