Anasayfa > Ekonomi  >  Azmin ve başarının ‘Etkin’liği!

Azmin ve başarının ‘Etkin’liği!


Gebzeli girişimci iş adamlarımızdan Halim Yazıcı, parasal sebeplerle devam edemediği İ.T.Ü. harita mühendisliği öğrenimini yarıda bırakarak atılmış olduğu matbaacılık sektöründe bugün ülke çapında tanınan bir marka oldu.


1986 yılında girdiği basın sektörü sayesinde matbaa ile tanışan Yazıcı, Birikim Ofset firması ile o tarihten bugüne bölgenin en önemli baskı tesislerinden biri haline geldi.
Ofsetin yanına Etkin Promosyon olarak kalem, ajanda, takvim ve yüzlerce çeşit promosyon  ürünü ekleyen Yazıcı, öğlu Muhammet Yazıcı’yı da bu işin en başına yerleştirerek, bayrağı devredeciği ismin de önünü açmış oldu. Bugün Gebze Güzeller OSB’de 11 bin metrekarelik kendi üretim tesislerinde yoluna devam etmekte. Biz de firmayı ve geldiği noktayı en yetkili isme, Birikim Ofset ve Etkin Promosyon’un mimarı Halim Yazıcı’ya sorduk;
 
“Gebze’de hep ilkleri yaptık”
Halim Yazıcı olarak 20 günlük bebekken Gebze’ye geldim, İlk ve orta okulu Çayırova’da , liseyi İstanbul Kabataş Erkek Lisesinde okudum. İstanbul Teknik Üniversitesi Harita Mühendisliğini kazandım, maddi imkanlarla okula devam edemedim. Evlenmiştim, bir iş yapmam gerekiyordu, üniversite yıllarında  4 sene gazetelere yazı yazdım. Bir matbaa kurdum,  Gebze Haber gazetesini kurarak basın sektörüne giriş yaptım. 1986 yılında bu kez Kocaeli Hakimiyet gazetesini çıkardım. İdealisttim, biliyorsunuz idealistlik para kazandırmıyor. Bedel ödemek gerekiyor. İşlerim iyi gitmedi.  O dönemlerde matbaamı kapadım. Gebze’de ‘Gebze Birlik Gazetesi’’ni kurdum. O dönemlerde hem matbaacı hem de promosyon işi yapan az sayıda insan vardı. Ben de  bunu gerçekleştirdim. Arkadaşlar bu dönemde matbaayı da bana devrettiler. Bende basın sektöründen elimi ayağımı çektim ve Birikim Ofset olarak hayatıma devam etmeye karar verdim.
“Etkin Promosyon’un temellerini attım”
Bölgeye ve Gebze’ye İlk 4 renkli ofset makinesini getirdim. İstanbul’daki bazı  firmaların bayiliklerini yapmaya başladım. Birikim Ofset olarak bir çok baskı işinde kendimizi gösterme fırsatı bulduk. Ardından bizim sektörle iç içe olan  Etkin Promosyonu kurduk. Bu firmayla beraber hedeflerimiz oluştu. Ciddi bir ithalatçı olduk. Ancak ithalat, ülkemize girmesi gereken paranın dışarıya kaçması olarak idrak ediyorduk. Ticaretimizi yaparken de böyle düşündük. Önce bu miktarları azalttık, sonra da  imalatçılığımızı kurmamız gerektiğine karar verdik.  Promosyon, hediyelik kalem, duvar saati ve ajanda imalatı gerçekleştirmeye başladık. Şu an Türkiye’de Etkin markası ile  sayılı bir noktadayız.
“Sektörde rekabet zor. Mücadele etmemiz gerekiyor”
Promosyon pazarında rekabet oldukça zor. İstanbul firmaları bu işin lokomotifi. Biz, Etkin Promosyon olarak bu pastasının önce dörtte birini sonra üçte birini alma noktasına geldik. Bu bizim gibi bir firma için önemli bir hedefti. Ürün çeşitliliği ve imalatta bir çok ürünü bir arada bulunduran farklı bir firma olduk. Yurt içi ve yurt dışında ciddi bir noktadayız. İhracat fikrimiz bir hayli gelişti. Avrupa’da önemli bir misyonumuz olacağına inanıyorum. Biz de Avrupa’nın güçlü bir firması durumundayız. Avrupa’da bir çok ülkede bayiliklerimiz var.  Şu anki hedefimiz Afrika ve Asya pazarı olmasına rağmen önceliğimiz  Avrupa pazarı.
“Hediyeleşme bizim kültürümüzde var”
Türkiye’de bizim sektörümüze ciddi kısıtlamalar getirildi. Bu da karlılıklarımızı elbette etkiledi. Ayrıca ithalatta da Çin menşeli girişlere yüksek miktarda vergiler konuldu. Aynı ürünü Avrupa’dan aldığımızda vergi yok, ama uzak doğu ya da Çin’den aldığınızda vergi yükü var. Hükümet, Devlet politikası olarak devlet dairelerine plaket konusunda  ciddi kısıtlamalar getirdi. Bir çok genelgeyle plaketler ve hediyelikler yasaklandı.  Bunlar promosyonu olumsuz  etkiledi. Promosyon sektöründe ciddi bir istihdam  var. El işçiliğimiz çok fazla. Bu kısıtlamalar var olsa da, bizim  toplumda bir hediyeleşme kültürü ve yaygınlığı var. Bunu engellemek mümkün de değil, doğru da değil. Her ne kadar sosyal medya ve medyanın, görsel basının, yazılı basının etkinliği olsa da hediyeleşme kültürünün kaybolacağını sanmıyorum.
“ 71 İl’de bayiliklerimiz var”
Etkin promosyon olarak sektörde tanınan bir marka haline geldik.  Gebze ve Bölgede bir çok kuruluşla çalışıyoruz. Bir çok ajans, hizmet verdiği kurumlara bizim ürünlerimizi sunmakta. İstanbul’da Matbaacılar Sitesi karşısında bir Showroom’u muz var. Ankara’da satış ofisi,  Yalova’da Baskı Merkezimiz bulunmaktadır.  Türkiye’nin 71 vilayetinde  bayilerimiz var.  Azerbaycan, Irak, Kıbrıs, Kosova, Arnavutluk, Hırvatistan, Hollanda ve Almanya’da bayilerimiz bulunmaktadır.
“15 Temmuz’u atlattık, ekonomik kriz de atlatılır”
Türkiye’de halen yaşanan bir ekonomik sıkıntı var. Bunun sebepleri tamamen dış kaynaklı. Biliyorsunuz millet olarak 15 Temmuz’da hain  darbe girişimiyle karşılaştık. Bunu başaramayanlar şimdi ekonomik baskıya, Türk milletine diz çöktüreceklerini düşündüler. Dolar tırmandı, piyasalar hararetlendi. Ama bu ülke böyle çok badireler atlatmıştı, çok şükür bunu da atlattı.  Eleştiri noktasında söylersem, ülkemizde ima edilmeyen ürünlere fonlar konmaya başlandı. Bu fonlar bizi olumsuz etkilemekte.  Vergisini ödeyen mükelleflerin ödüllendirilmesini önemsiyor ve destekliyorum. Çıkan aflar ya da yapılandırmalarla vergi ödemeyenler daha avantajlı hale geliyor. Vergi indirimini destekliyorum.  Bazı ürünlerde,  bazı tasarımcılara özel çalışmalar yaptırıyoruz.  Gebze Güzeller OSB’de 11 bin m2’lik bir alanda kendi yerimizdeyiz. İstihdama önem veriyoruz. İki firmamızda  seksen kişi civarında istihdam sağlıyoruz.

 
 


Sıradaki Habere Kaydır