Çip krizi otomobil donanımlarını değiştiriyor

Otomotiv sektörünü derinden etkileyen, pandeminin ilk dalgasında yaşanan çip krizi , yeterli çip olmaması nedeniyle tekrar sekteye uğramaya başladı.

Çip krizi otomobil donanımlarını değiştiriyor
04 Ağustos 2021 Çarşamba 16:12

General Motors geçtiğimiz aylarda yaptığı açıklamada, bazı 2021 modellerinde araçların sürdürülebilir hale gelmesinde çok önemli bir yeri olan ‘start-stop’ özelliği olmadan üretim yapacağını duyurdu. Araç hareket halinde değilken motoru tamamen kapatan özellik 2021 Chevrolet Tahoe ve Suburban, GMC Yukon ve Yukon XL, Cadillac Escalade ve Escalade ESV SUV modellerinde olmayacak. Hafif ticari Chevy Silverado ve pickup GMC Sierra modelleri de çip kıtlığı nedeniyle start-stop özelliğinin sıfır araçlarda yer almayacağı modeller arasında. Ayrıca üretimlerde bazı yarı iletkene bağlı donanımların olmaması durumu da değerlendiriliyor.

ÇİP KRİZİ OTOMOBİL SATIŞ HEDEFLERİNİ VURACAK

Avrupa otomotiv sanayinin en büyük oyuncuları da çip krizinin etkilerinin devam ettiğini gösteren açıklamalar yapmaya devam ediyor. Fransa’da sektör temsilcileri bu yılki 1,8 milyon adetlik satış hedefinin tutulmasının mümkün olmayacağını düşünürken, sektörel lobi kuruluşu CCFA-PFA geçen pazar yaptığı açıklamada hem bazı kritik çiplerin arzının yetersiz olmasının hem de pandeminin Avrupa’da tekrar güçlenmesinin Renault gibi oyuncuların olduğu Fransız pazarını olumsuz etkilediğini belirtti. Kuruluş daha önce bu yılki satışların yüzde 9-10 oranında artmasını öngörüyordu ancak sözcü bu öngörünün düşürülebileceğini söyledi. Veriler Fransa’da araç kayıtlarının temmuzda geçen yıla göre yüzde 35 düştüğüne işaret ediyor.

3.ÇEYREKTE DAHA DA YAKIN HİSSEDİLECEK

Volkswagen’in Audi ve Porsche gibi markalarından gelen açıklamalar da hem pandemi hem de çip krizinin otomotivciyi 2022’nin sonuna kadar zorlayacağına işaret ediyor. Porsche CFO’su Lutz Meschke VW 2021’in ilk yarısında rekor kâr açıklamış olsa da, “Tüm bu başarıya rağmen temkinli olmamız tavsiye ediliyor. Çünkü pandeminin yarattığı belirsizlik olmasa dahi, çipte devam eden arz krizi 3. çeyrekte otomotiv sektöründe daha da hissedilebilir hale gelebilir” diyor. Grubun en karlı markası Audi de cuma günü yaptığı açıklamada önümüzdeki aylarda kritik arz sıkıntıları yaşanabileceğini belirterek “Bu yıl boyunca çip krizinden kaynaklı üretim kaybının bertaraf edilmesi mümkün görünmüyor” diyor.

2023'ÜN İLK YARISINA KADAR DEVAM EDECEK

Cenevre merkezli Fransız-İtalyan çip üreticisi STMicroelectronics, Apple ve Volkswagen gibi devlerin üretim beklentilerini çip krizi nedeniyle düşürmesine neden olan çip krizinin 2023’ün ilk yarısına kadar devam edeceğini öngörüyor. 2018’den bu yana CEO koltuğunda oturan Jean-Marc Chery “2022’de durum kademeli olarak iyileşecek ancak 2023’ün ilk yarısından önce normal bir duruma dönmüş olmayacağız” diyor.


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.