Citroen’den daha fazla araç sözü!


Fransız Citroen, anavatanından sonra satışlarda ikinci büyük pazarı haline gelen Türkiye’ye araç tedarikinde öncelik verecek.


İstanbul’a gelen Citroën CEO’su Thierry Koskas, “Olağanüstü ivme yakaladığımız Türkiye’ye ikinci yarıda daha fazla araç tahsis etmek için bazı kararlar aldık, sonuçları göreceksiniz” dedi.

İstanbul ziyareti sırasında, sınırlı sayıda basın mensubu ile bir araya gelen Koskas, beklentilerinin üzerinde büyüdükleri Türkiye’ye daha fazla araç göndereceklerini, bunun için birtakım hazırlıklar yaptıklarını açıkladı.

YILLIK BAZDA YÜZDE 300 BÜYÜME KAYDETTİ

Fransız PSA Grubu bünyesindeki Citroën , Mayıs ayında 8 bin 528 adetlik satışa ulaşarak açık ara kendi rekorunu tazeledi.  Citroën Türkiye, globalde satış sıralamasında Fransa’nın ardından ikinci sıraya yükseldi. Türkiye otomotiv pazarında satışlar mayıs ayında, 2022’nin aynı ayına göre yüzde 70,9 büyürken, Citroën aynı dönemde yüzde 581 büyüdü. Marka böylece, yılın ilk 5 ayında 2022’nin aynı dönemine göre 130 büyüyerek toplamda 24 bin 16 adetlik satışa ulaştı. Bu dönemde Citroën, hafif ticari araç segmentinde de yıllık bazda yüzde 300 büyüme kaydetti. Citroën’in bu satış başarısında, her segmente yönelik güçlü bir model sunabilmenin etkisi olduğu vurgulandı.

TÜRKİYE’DE ÇOK GÜÇLÜ BİR TALEP VAR

Citroën CEO’su Thierry Koskas, Citroën Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım’ın ev sahipliğinde düzenlenen basın toplantısında, markanın pazardaki performansına vurgu yaparak, “İşimizi müthiş etkileyici bir düzeyde büyütüyoruz. Mayıs ayı muhteşemdi. Türkiye’nin, markanın anavatanı Fransa’da sonra en büyük ikinci ülke olarak böylesi olağanüstü sonuçlar elde ettiğini görmek çok memnun edici. Türkiye’de çok güçlü bir talep var. Biz de pazara tahsis ettiğimiz hacmi buna göre ayarlıyoruz. Yeni modelimiz C4 X, hafif ticari araçlarda çok yüksek talep var. İşte benim işim Citroën’in Türkiye’de daha fazla otomobile kavuşmasını sağlamak. Yılın ikinci kısmında, daha fazla otomobilin Türkiye’ye tahsis edileceğini göreceksiniz. Aslında bazı kararlar da verdik. Örneğin, C4 X’in üretildiği İspanya fabrikasında üretimi artıracağız ve bu doğrudan Türkiye’ye yarayacak. Bu tarz kararlar veriyoruz. Aynı zamanda bir de şöyle bir şey yapacağız: Üretim hacmini Türkiye ile Avrupa ülkeleri ve belki diğer ülkeler arasında bölüştürdüğümüzde Türkiye’ye avantaj sağlayacağız” diye konuştu.

TÜRKİYE’DE ‘TOP 5’ HEDEFİ VAR

Thierry Koskas, Türkiye’de de satış yapan markalar arasında ilk 5 içinde yer almak istediklerini vurgulayarak, “Bu hedefe 2025’te ulaşmayı hedefl emiştik. Ancak daha erken olursa çok mutlu olacağız” dedi. Koskas, Türkiye’de hafif ticari araç üretimi planının da gündemlerinde olmaya devam ettiğini söyledi.

2023 SATIŞ HEDEFİNİ YÜZDE 22 ARTIRDI

Citroen Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım, 2023’e 49 bin adetlik yıllık satış hedefiyle girdiklerini hatırlatarak, son aylarda pazarda sağladıkları yüksek performansın ardından bu hedefi yukarı yönlü revize ettiklerini açıkladı. Alkım, “Pazarda çok ciddi bir talep var. Pazar, 1.3 milyon adetler ritminde ilerliyor. İlk 5 ayda bu hedefi n çok daha üstüne çıktığımızı görüyoruz. Biz haziran ayı sonunda adet olarak çoktan geçen yılın üstüne çıkmış olacağız. İlk 4 ayda 24 bin adet araç sattık, geçen yıl ise toplamda 28 bin adetti bu rakam. Yılsonu satış hedefi mizi 60 bin adetin üzerine çıkardık. Bu noktadan sonra bizim Amiral Gemimiz dediğimiz C4 X’in üretimindeki artış bizi çok daha fazla etkileyecek” açıklamasını yaptı.

Beyza Türkmen
Sıradaki Habere Kaydır