GE Türkiye, hem dijitalleşmeyi hem pandemiyi yönetti

Geçtiğimiz günlerde 17.si düzenlenen  Satış Yönetimi ve Dijitalleşme Zirvesi’nde konuşan GE Havacılık Türkiye, Doğu Avrupa, Rusya ve Bağımsız Devletler Topluluğu Bölge Genel Müdürü Sami Özdemir, GE Türkiye’nin, dijitalleşme ve pandemi etkisiyle değişen havacılık endüstrisine dair en önemli ve en güncel bilgileri paylaştı.

GE Türkiye, hem dijitalleşmeyi hem pandemiyi yönetti
22 Nisan 2021 Perşembe 15:06

Özdemir zirvedeki konuşmasına,  havacılık endüstrisinin dünyadaki güncel tablosunu çizerek başlarken, “COVID öncesinde her an havada GE teknolojisi ile üretilen motorlarla uçan yaklaşık 2200 uçak, 300 binden fazla insanı bir yerden bir yere taşıyordu. Tabii bu bize çok büyük bir sorumluluk veriyor, elbette COVID sonrası bir noktada bu rakamlara tekrar ulaşacağız, hatta bu rakamları geçeceğiz. Sektörümüz COVID salgınından en çok ve en büyük ölçekte etkilenen sektörlerden birisi oldu. Çok kısa bir süre içerisinde binlerce uçak yere indi ve bunun havacılık endüstrisine yıllık bazda 300-400 milyar doları bulan devasa bir negatif etkisi oldu. Ne yazık ki bu etki hala devam ediyor.” Dedi.

HEM TİCARİ HEM TEKNİK SORUNLARA ÇÖZÜMLER BULDUK

COVID nedeniyle alınan önlemleri üç aşamada açıklayan Özdemir önceliklerinin, çalışanların  sağlığı ve emniyeti olduğunu zira GE için   en değerli varlığın insanlar olduğunu belirtti. Özdemir, sözlerine  şöyle devam etti;  “Biz çok hızlı hareket ederek global olarak 80’in üzerinde bulunan tesislerimiz için çok katmanlı bir güvenlik protokolü oluşturduk. Çalışanlarımıza özellikle devam etmesi zorunlu işleri için güvenli ortamlar oluşturduk. Özellikle kargo uçuşlarını düşünerek ve ülkelerin vatandaşlarını ülkeye döndürebilmeleri için yaptıkları uçuşları hesap ederek bu devamlılığı sağlamamız gerekiyordu. İkinci olarak bu krizi yönetirken daha önceki krizlerden elde ettiğimiz tecrübeleri kullandık. Şirket içinde çok daha hızlı karar alınabilen bir sistemi tekrar hayata geçirdik ve yüzlerce müşterimizden aynı anda gelen isteklere çok hızlı şekilde yanıt verdik ve hem ticari hem teknik sorunlara çözümler bulduk. Bir yandan üretimimizi devam ettirirken bir yandan da müşterilerimizin ihtiyaç ve isteklerine odaklanıp krizi birlikte atlatmak için bir yol izledik ve izliyoruz. Son olarak da kendi ekiplerimizle çok daha yakından ve daha sık iletişim kurup bilgi iletmeye ve bu krizi yönetirken attığımız adımları her kademede açıklıkla paylaşmaya başladık. Böylece ekiplerin hem morallerini yüksek tutarak hem de zihinlerinin odaklı kalmasını sağlayarak yola devam ettik.”

HIZLI KARAR VEREN MEKANİZMALARI HAYATA GEÇİRDİK

GE Havacılık olarak, Covid-19 krizine  fark yaratan uygulamalarla 3 aşamalı bir sistemle cevap verdiklerinin altını çizen Özdemir, “Biz bu süreçleri havacılık sektörünün yaşadığı önceki krizlerden elde ettiğimiz tecrübelerimizi kullanarak yönettik ve yönetiyoruz. Bu seferkinin farkı, gündemin hızla değişmesi ve bu sürece verdiğimiz tepki süresinin önemi oldu. Bu dönemde aslında en öne çıkan yetkinlikler, hızlı karar veren mekanizmaları hayata geçirmek (özellikle çalışanlarımızın sağlığıyla ilgili), iletişimi sürekli ve açık bir şekilde yapmak, müşterilerimize ve çalışanlarımıza her zamankinden daha yakın olmak ve değişen durumlara hızlı adapte olmak gibi yetkinliklerdi. En çok fark yaratan uygulamalardan biri de müşterilerimizi iyi tanımamız ve onların da yaşadığı bu zor süreçte onlara mümkün olduğunca destek verebilmemiz oldu” dedi.

ÖNCELİĞİMİZ FUTURE OF AVIATION STRATEJİSİ

GE’nin uzun süredir dijitalleşme yolunda adımlar attığını, GE Digital şirketinin kurulmasıyla birlikte bugün her iş kolunun kendi bünyesinde kendine ait “dijital” bölümünün de bulunduğunu vurgulayan GE Havacılık Türkiye Genel Müdürü Sami Özdemir , “Bu operasyonun amacında  hem GE’nin,  hem de GE’nin müşterilerinin dijitalleşme süreçleri ve operasyonlarını daha verimli hale getirilmesi var.  Uzun süredir geliştirdiğimiz dijital teknolojilerimiz var. Örneğin bir uçak havadayken motorun verilerini yerden takip edip herhangi bir sorun çıkmadan önce anlıyor ve gerekli önlemleri almak için kullanıcılarımızı uyarıyoruz. Bir uçak orta menzilde bir yerden bir yere giderken yaklaşık 1TB data üretiyor ve bu datayı kullanarak çok önemli süreçleri takip edip iyileştirebiliyoruz” dedi. GE’nin şirket genelinde üç öncelikli konusundan biri olarak “Future of Aviation” stratejisinden de bahseden Özdemir, “Bu stratejiye sürdürülebilirlik ve verimlilik konusundaki yenilikçi teknolojilerimiz yön veriyor. Dijitalleşmeden gücünü alan bu strateji, müşterilerimiz için başta yakıt tasarrufu sağlayarak verimliliklerini artıracak ve karbon emisyonlarını azaltarak bu alandaki hedeflerine ve yeni global standartlara ulaşmalarına katkıda bulunacak” dedi.


Etiketler; #GE Digital

İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.