Küresel bir robot markası ortaya çıkartmak için geliyor!

Kocaeli Bilişim Fuarı’nda görücüye çıkan ve tüm ziyaretçilerin büyük ilgisini çeken ATAK Robot’un mimarları ile bir araya geldik.

Küresel bir robot markası ortaya çıkartmak için geliyor!
25 Şubat 2018 Pazar 15:45

ATAK Robot Hamle Mühendislik Ar-GE ekibi tarafından geliştirildi, bu ekip Murat Akkaya’nın 2002 yılında şahıs işletmesi ile başlattığı ticari faaliyetleri ile yola çıkan ve zamanla Kontrol sistemleri, mekanik tasarım ve Programlama gibi farklı di - siplinlerde uzmanları bünyesine katarak genişleyen bir ekip. Akkaya Kardeşler 2007 yılında şahıs işletmesini Tüzel kişiliğe çevirirken bunun bir Hamle olduğunun farkındalardı ve şirketlerine HAMLE MÜHENDİSLİK ismini verdiler ve bundan 10 yıl sonra Robot üretirken bunun ülkemiz için de bir ATAK olduğunun da farkındalar, Firma kuruluş dönemde ağırlıklı olarak Dünyada gelişen teknolojiyi takip ederek Türk sanayicisinin istifadesine sunma misyonu ile çalışmaktadır Fabrika otomasyon sistemleri, verimliliği artırmaya yönelik projeler geliştirmenin yanında Dünyanın ve Türkiye’nin önde gelen otomasyon malzeme üreticilerinin bayiliklerini ve sistem entegratörlüklerini yürütmektedir. 2013 yılı bu ekip için dönüm noktasıdır, bu yıl içerisinde firma AR-GE odaklı çalışmaya karar vererek “teknoloji üreterek takip edilen olma” vizyonunu benimsemiştir. Firma bu vizyon ile 2015 yılında Robot tasarımına başlar ve 2 yıllık yoğun bir çalışmanın ardından bu emeğin meyvesi Atak Robot’la sektörde bir anda adlarından söz ettirdiler, bir anda ülkenin ve Gebze’nin gururu oldular. Başarı Dinamikleri ekibi olarak, Atak Robot’un hikayesini ve Hamle Mühendislik’in küresel bir marka ortaya çıkartma serüvenini, Türk girişimciliğinin geldiği noktayı, sektörde var olmanın zorluklarını konuştuk. Bilişim Vadisi’nde yer tahsisi alan ilk firmalardan olan Hamle Mühendislik, geliştirdiği Atak robotla, bu sektörde kalıcı olacağını ortaya koydu. Ar-Ge ve imalat süresi 2 yıl süren robotun, önümüzdeki yıl üretim hatlarında yerini alması planlanırken yeni modellerin tasarımına şimdiden başlanmış.

YENİ TEKNOJİLER İNCELENDİ

Akkaya, Atak’a uzanan serüveni şu şekilde anlatıyor; “Türkiye 90’lı yıllarda robot yapmış bir ülke. Bundan sonra da pek çok robot üretim denemesi oldu ama yerli robotta farklı modellerde üretime geçerek markalaşmış bir ürünümüz maalesef yok, Biz ekip olarak 2002den beri otomasyon sektöründe uygulamalar yapıyoruz her yıl sektör fuarlarında, yeni ürünlerde yeni teknolojileri incelemeye, fuarlardan sonra bu ürünleri uygulamalarımızda kullanmaya ve insanları bu teknolojilerle tanıştırmaya alışmışken 2008-2009 lardan sonra sektörde teknolojik uygulamaların yavaşladığını farkettik bu durumun neticesi olarak uygulanan projelerde muhatap seviyeleri düşüyor, kişisel elektronik ürünlerinin gelişmesi ile çeşitlenen müşteri talepleri, endüstriyel kontrol cihazlarının kabiliyetlerini aşıyordu. “Gelişen teknolojiyi takip ederek öncü olma” vizyonu ile çalışan ekibimiz, gelişmeyen teknoloji ile öncü olma vasfını kaybederken kafayı kaşımaya başladık, ya öncü olmaktan vazgeçerek işleri zamanın akışına bırakacak yada bu duruma bir çare bulacaktık. Gerçekten de kul sıkışmayınca Hızır yetişmezmiş öncü olmanın teknolojiyi takip ederek değil, teknoloji üreterek olacağını böylece keşfetmiş olduk.

DİJİTAL DEVRİM ERKEN FARKEDİLDİ

Atak robotun Ekip liderleri teknoloji üretme işini fazlası ile ciddiye almışlar. Genelde “Yeni bir mal bulup getirelim” merakıyla gidilen yurtdışı fuarlarını “Yeni teknolojileri inceleyip dünyanın gidişatını anlayalım” niyeti ile gezmeye başlamışlar. Şangay’dan Stuttgart’a, Şikago’dan Atlanta’ya sektörün önemli fuarlarında teknolojinin yönünü anlamaya çalışmışlar. Bu incelemelerinde Dünya’da esen “Dijital Devrim” rüzgarını erkenden farkedildi ve karar verildi; Madem bir adım atılacak, bu adım bölgesel değil küresel olmalıydı, madem Dünya üretim süreçlerine dayalı yeni bir devrim yaşamaya hazırlanıyor, 20 yıla yakın süredir bir arada olan bu ekip bu devrime ortak olacak yeni bir hamle yapmalıydı. Yaklaşan devrimin en önemli ayağının robotik üretim olduğunu tespit eden ekip liderleri, kendilerine Robot Geliştirme ve Türkiye’den dünya çapında kalitesi ile anılan bir Robot markası ortaya çıkartma hedefi koydular.


ROBOTLARIMIZ NEDEN HENÜZ TİCARİLEŞEMEDİ?

Türkiye 90’lı yıllarda robot yaptığına göre neden bu robotlar bugüne kadar ticarileşemedi? Neden ülkemiz bu sektörde yerinde saydı? Bize göre bunun iki sebebi var, öncelikle markalaşmaya yeterince önem verilmediğini düşünüyoruz biz markalaşma çalışmalarımızı projemizin bütünlüğü içerisinde ele alıyoruz klasik reklamların yanında robotik otomasyon konusunda uyguladığımız eğitim programları ve seminerler ile de hem sektör paydaşlarımıza hem de gelecekte sektöre girecek öğrencilere ulaşıyor markamızı tanıtırken Türk insanının beşeri sermayesine de katkı vermeye çalışıyoruz. Bizim tespit ettiğimiz İkincisi problem ise pek çok projede eksik teknoloji ile piyasaya girilmesidir. Projemizi başlatmadan önce teknoloji geliştirme yolunda yönümüzü belirlemek için gezdiğimiz yurtdışı fuarlara projemize başladıktan sonra ARGe ekibimiz ile katılmaya devam ettik, Ürün AR-Ge sinde çalışan arkadaşların dünyadaki örnekleri yerinde incelemesine azami önem verdik. Bu ziyaretlerde elde ettiğimiz bilgi, birikimin projemizin başarısında büyük katkısı oldu. Çalışmalarımız ile ülkemize de hizmet ettiğimizi düşünüyor bunun için ayrıca heyecan duyuyoruz, Bundan sonra daha çok çalışacağız ve bugüne kadar ülkemizdeki örnekleri aşarak yeni kapasite ve modellerde robotlarımızı piyasaya süreceğiz ayrıca dünya kalitesini yakalayıp, bu alanda markalaşmış kendi teknolojisi ile robot üreten ve bu robotları sanayide kullanan bir ülke olma yolunda sağladığımız katkı ile Milli Teknoloji Hamlesi için memleketimize hizmet edeceğiz


YENİ ATAK MODELLERİ BİLİŞİM VADİSİ’NDE GELİŞTİRİLECEK

Bizim projemiz ile eş zamanlı olarak hizmete giren, Türkiye’nin Ar-Ge merkezi Bilişim Vadisi nin Gebze’de olmasını büyük bir imkan olarak gördük burada olmamız gerektiğini düşünerek tereddütsüz başvurduk. Sağ olsunlar onlarda projemizin önemine inanarak bize yer tahsisinde bulundular. SANTEK Sanayi fuarı ve ardından Kocaeli Bilişim Fuarı’nda aldığımız güzel tepkilerin yanında pek çok sanayicimiz ile görüşmelerimiz oldu. Bunlardan bazıları ile artık projelendirme aşamasına geçtik. Bundan böyle bizden ilk robotumuzun işe giriştiğine dair haberler alacaksınız. Ayrıca Palletizer ve Delta Robotlarımızı da geliştirerek bunları da endüstriyel uygulamalarda kullanacak ve 2018 deki fuarlarda sergileyeceğiz. Dünyada uzun zamandır üretilen standart tip robotların yanında yeni tiplerde hatta alışılmadık denilecek örnekler ile uygulama - lar gözlemliyoruz. Uluslararası fuarlara Ar-Ge ekibimizle be - raber katılmaya ,bu uluslararası fuarlarda katılımcı olarak kendi geliştirdiğimiz robotlarımızı tanıtacağız. Yeni uygulama - larımızla, robot teknolojisinde Dünyaya yön vereceğiz. Yani ekibimizin iddiası bir robot geliştirmekten çok daha ileridir. Kısaca ifade etmek gerekirse bu robotu tüm endüstriyel robot çeşit ve kapasiteleri ile tamamla - yarak küresel bir robot markası ortaya çıkarmayı hedefliyoruz.


ATAK ROBOT BİR EKİP BAŞARISIDIR

Hamle Mühendislik olarak endüstriyel otomasyon alanında 20 yıla yaklaşan bir deneyime sahibiz . Robot kullanıcılarının ihtiyaçlarını çok iyi biliyoruz. Ar-Ge ekibimiz kariyerlerini firmamızda geliştirmiş, kontrol sistemi- mekanik tasarımyazılım disiplinlerinde uzmanlardan oluşmakta. Global bir robot markası ortaya çıkarmaya odaklanmış ekibimiz en büyük gücümüz. Elbette bugün yaşadığımız başarının merkezinde de bu ekip çalışması bulunmakta, Bu ekiple gerek üretimde gerekse satış sonrası hizmetlere getireceğimiz farklılıkla öncelikle Türk sanayicisini daha sonra tüm Dünyadaki robot kullanıcılarını küresel standartlara uygun, kalitesini ispatlamış, etkin uygulama desteği veren, güçlü eğitim programları ve sorunsuz satış sonrası servis hizmeti sağlayan küresel bir robot markası ile tanıştırmayı planlıyoruz.


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.