Otopark Yönetmeliği 2019’a kaldı!

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından, yerleşim yerlerinde araçların yol açtığı trafik sorunlarının çözümü için hazırlanan "Otopark Yönetmeliği" yürürlülük tarihi uzatıldı.

Otopark Yönetmeliği 2019’a kaldı!
04 Temmuz 2018 Çarşamba 13:40

22/02/2018 tarihli ve 30340 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan yönetmelik hükümleri 1 Haziran 2018 tarihinde yürürlüğe girecekti. Ancak 31/05/2018 tarihli ve 30437 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Otopark Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik”le yeni yönetmeliğin yürürlük tarihi 1/1/2019 olarak değiştirildi.

Yeni Yönetmelik yürürlüğe girdiği tarihten sonra, yapı ruhsatı düzenlenecek binalarda araçların yol açtığı parklanma ve trafik sorunlarının çözümü için otopark yapılmasını gerektiren bina ve tesislerde otopark ihtiyacının miktar, ölçü ve diğer şartlarının tespit ve giderilme esaslarının düzenlenecek.

PARK ALANLARI PLANLARDA GÖSTERİLECEK

Binayı kullananların otopark ihtiyacının, bina içinde veya parselinde karşılanmasının esas alındığı yönetmeliğe göre, birim park alanı, binek otoları için manevra alanı dahil en az 20 metrekare, kamyon ve otobüsler için de manevra alanı hariç en az 50 metrekare üzerinden belirlenecek. Taşıt asansörü ve mekanik sistemlerin kullanılması halinde birim park alanı, onaylı projesinde açıkça gösterilmek ve idaresince uygun görülmek kaydıyla daha az ölçülerde yapılabilecek.

YENİ YÖNETMELİK NELER GETİRİYOR;

  • Halen her 3 daireye 1 otopark zorunluluğu her 1 daireye 1 otopark olarak revize ediliyor. Belediyelerin bu sayıyı artırabilmelerine imkân sağlanıyor.
  • Her otopark yerinin, belediyelerce bu yönde karar alınması halinde, ait olduğu bağımsız bölümün eklentisi olarak tapuda belirtilebilmesi imkânı getiriliyor.
  • Parselde mekanik otopark yapma imkânı getiriliyor.
  • Parselinde otopark yapılamayan durumlar sınırlandırılıyor. Mekanik ve otomatik park sistemleri de kullanılmasına rağmen yine de otopark teşkil edilemeyen yapılar ile tarihi binalar ve cephesi çok dar olup asgari otopark alanı teşkil edilemeyen yapılar haricindeki tüm binalarda otopark zorunlu oluyor.
  • Otopark teşkil edilememesi nedeniyle otopark bedeli alınan parsellere mutlak suretle binanın iskânından önce otopark yapılması zorunluluğu getiriliyor. Bu sayede otopark bedeli ödemek suretiyle otopark yapımından imtina edilmesinin önüne geçiliyor.
  • Otopark teşkil edilememesi nedeniyle alınan otopark bedelinin %25’nin peşin ödenerek ruhsat alınması uygulaması terk ediliyor. Bu bedelin tamamının ruhsat alınmadan önce tahsil edilmesi gerekiyor.
  • Ana arter yolların altına otopark yapılmasına imkân sağlanıyor.
  • Okullar hariç, kamu kurumlarının bahçelerinin altına, gerekli tüm emniyet koşulları sağlanmak, giriş çıkışı kamu kurumu giriş çıkışından ayrı olmak ve ilgili kurumdan izin alınmak kaydıyla otopark yapılma imkânı getiriliyor.
  • Sanayi tesislerinde, kamu kurum ve kuruluşları, halkın toplu kullanımına açık alışveriş merkezlerinde, hastanelerde, otellerde, stadyum ve kapalı spor tesislerinde, üniversitelerde ve düğün salonlarında otopark ihtiyacının; mutlak suretle parselinde ya da parselinde otopark teşkilinin mümkün olmaması halinde komşu parselde karşılanması zorunlu hale getiriliyor.
  • Park ve meydanların üst dokusu bozulmadan altına otopark yapılabilmesi getiriliyor.
  • Tüm otopark alanlarının; %1'inin bisiklet, % 5’nin engelli ve %2'sinin elektrikli araçlar için düzenlenmesi hükmü getiriliyor.


Etiketler; #Bina #otopark

İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.