Özel markalı ürün cirolarında % 21 artış

PLAT Özel Markalı Ürünler Sanayicileri ve Tedarikçileri Derneği Başkanı M. İmer Özer, Nielsen verilerine göre sektörün 2021 yılının ilk çeyreğinde Private Label ürünlerinin cirosunun, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 21 artış gösterdiğini belirtti.

Özel markalı ürün cirolarında % 21 artış
03 Haziran 2021 Perşembe 17:48

Nielsen’in PLAT Derneği için derlediği verilerine göre Private Label ürünlerin sigara ve alkol hariç Hızlı Tüketim Ürünleri (HTÜ) pazarındaki 2021 yılı ilk çeyrek performanslarına bakıldığında; 2020 yılı ilk çeyreğine kıyasla Private Label cirosunun yüzde 21 arttığı görüldü. Aynı dönemde Private Label ürünlerin HTÜ pazarındaki payı ise yüzde 22,9’a ulaştı.

PANDEMİ DÖNEMİ TÜKETİCİ ÖNCELİKLERİNİ DEĞİŞTİRDİ

PLAT Özel Markalı Ürünler Sanayicileri ve Tedarikçileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı M. İmer Özer, sektörün 2021 yılı ilk çeyrek verilerine yönelik değerlendirmesinde şunları söyledi: “Nielsen verileri Private Label ürünlerin yılın ilk çeyreğinde geçen yıla kıyasla ciro artışı ve büyümenin sürdüğünü gösterdi. İlk çeyrekte toplam PL cirosu yüzde 21 artarken gıdadaki artış yüzde 24 oldu. Bunda elbette pandemi nedeniyle evde geçirilen sürenin artması ve tüketici önceliklerinin değişmesi önemli bir etken. Tüketiciye birçok kategoride kaliteli ve güvenilir ürünleri ulaşılabilir fiyatlarla sunan Private Label ürünler, enflasyona da fren olmaya devam ediyor. 2021 yılının ilk çeyreğinde dünya genelinde emtia fiyatlarındaki (metal, kağıt, plastik hammaddeleri vb.) artışın yanı sıra Türkiye’deki ÜFE artışını ve yüzde 21,56’lık asgari ücret artışı dikkate alındığında Private Label ürünlerdeki yüzde 21’lik ciro değişimi bize PL üreticilerinin sadece maliyet artışı kadar bile ürün fiyatlarında artış yapamadıklarını ya da satış miktarının adet veya tonaj bazında 2020’nin ilk çeyreği ile aynı seviyede kaldığını gösteriyor. Her iki senaryoda da sektörümüz açısından ilk çeyrek gelişmelerinin beklentilerin altında gerçekleştiğini söyleyebiliriz.”

PANDEMİ DÖNEMİNDE CİRO ARTIŞI GIDADA YAŞANDI

Private Label ürünler, başta gıda olmak üzere ana kategoriler bazında da artış trendini sürdürürken, 2021 ilk çeyrekte 2020 yılının ilk çeyreğine göre Gıda ve Alkolsüz İçecekler kategorisinde PL cirosu yüzde 24, Ev Temizlik ve Diğer kategorisinde yüzde 20, Kişisel Bakım kategorisinde ise yüzde 7 artış kaydetti. Pandemi döneminde evde kalmanın etkisiyle ciro artışında başı gıda çekerken kişisel bakım ürünlerinde artış daha sınırlı düzeyde kaldı. Private Label yağlar cirosu yüzde 51 artarken, söz konusu bu artışın ayçiçek başta olmak üzere dünyadaki sıvı yağ fiyatlarındaki artıştan kaynaklandığı belirtildi.  Private Label yağların bu kategoride Hızlı Tüketim Ürünleri pazarındaki payının da geçen yılın ilk çeyreği ile karşılaştırıldığında yüzde 29,7’ye yükseldiği dikkat çekti. Gıdadaki sürpriz bir ciro yükselişi ise yüzde 63 ile dondurmadan geldiği belirtildi.

EV TEMİZLEYİCİLERDE  YÜZDE 42 ARTIŞ

Nielsen verilerine göre, yılın ilk çeyreğinde Temizlik ve Diğer kategorisinde Private Label ürünlerdeki ciro artışı geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 20 artarak HTÜ pazarındaki payını yüzde 19,6’ya çıkardı. Alt ürünler bazında incelendiğinde; en yüksek ciro değişimi yüzde 42 ile Kimyasal Olmayan Ev Temizleyicilerinde yaşanırken, bunu yüzde 39 ile Poşetler izledi. Ayrıca her iki ürün grubunun da pazar paylarını artırdıkları görüldü. PL Temizlik ürünlerindeki yüzde 20’lik artışı da bu ürün grupları sırtladı. Kimyasal Olmayan Ev Temizleyicileri kategorisinde yer alan temizlik kovaları, fırçalar, bulaşık süngeri, temizlik bezleri gibi ürünlerin yanı sıra Poşetler kategorisindeki; buzdolabı poşeti, çöp poşeti, kilitli poşet, fırın poşeti gibi ürünlerin cirolarındaki yüksek artışında, plastik hammadde fiyatlarında dünya genelinde yaşanan artışların ürün fiyatlarına yansımasının etkili olduğu belirtildi.


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.