Peynirci Baba, e-ticareti sevdi

Ülkemizde  kahvaltılık market denilince akla ilk gelen isimlerin başında gelen Yöre Grup iştiraklerinden Peynirci Baba, 120’ye yaklaşan marketlerinin yanı sıra online ticaretle de müşterilerine hizmet vermeye devam ediyor.

Peynirci Baba, e-ticareti sevdi
04 Haziran 2021 Cuma 16:18

Bünyesindeki 3 üretim tesisi ile Türkiye’nin önemli kahvaltılık üreticilerinden biri olan Peynirci Baba’nın online satışlarını bir önceki yıla göre yüzde 50 oranında arttı.

ONLİNE SATIŞLAR ARTIYOR

Pandemi öncesinde e-ticaretin toplam ticaret içindeki payının yaklaşık olarak yüzde 10 olduğunu küresel salgın sonrası ise bu oranın %20’lere yükseldiğini ifade eden Yöre Grup  Yönetim Kurulu Başkanı Ali Keskin, “ Tüketicilerin evde geçirdikleri zaman diliminin artmasıyla birlikte, kahvaltılarını artık daha uzun zamanda ve daha bol çeşitle yapıyor. Ülke genelinde, pandeminin etkisi ile 2020 yılında %70’in üzerinde büyüyen online gıda alışveriş harcamaları, 2021 yılında da hız kesmeden artış gösteriyor. Kısıtlamalardan dolayı fiziki mağazaların cirodaki payı düşerken, e-ticaret kanalları üzerinden satış ve hizmet ağı büyümeye devam ediyor. Kapanmalarla birlikte özellikle perakende sektöründe dijital dönüşümün etkilerini gördük. Biz de bu alana yatırımlarımızı artırmaya başladık. Evde daha fazla vakit geçirenler, kahvaltıya daha çok önem veriyor. Ayrıca kahvaltı sofralarındaki çeşit sayısı da ortalama 6 ürüne yükseldi” dedi.

ŞİRDEN MAYALI PEYNİRLER GÖZDE

Covid-19 salgını süresince, evde kahvaltı zamanları uzayıp, tercihler ve çeşitlilik değişince Peynirci Baba olarak  ürün çeşitliğini arttırdıklarını belirten Keskin, “Salgın öncesinde ortalama bir çeşit olan geleneksel kahvaltı sofralarındaki peynir çeşidi sayısı üçe çıktı.  Tüketicilerimiz, hazmetmesi kolay, bağışıklık sistemini destekleyen ve şirden mayalı beyaz peynirlere büyük ilgi gösteriliyor” dedi.

BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ BELİRLEYİCİ

www.peynircibaba.com ‘da oluşan verilere göre, her üç tüketiciden birinin şirden mayalı peyniri tercih ettikleri, keyif veren kahvaltılık soslar, şarküteri ürünleri, pekmezler, reçeller ve ballar sofralarda daha çok yer almaya başladığını da sözlerine ekleyen Ali Keskin,  “Olgunlaştırılmış beyaz peynirlerin daha rağbet gördüğü e-ticaret siparişlerinde yine bağışıklığa olan katkıları bilimsel olarak ortaya konan turşu çeşitleri ve özellikle de sarımsak turşusu yemek masalarının yeni yıldızı oldu. Karadut özü ve keçiboynuzu gibi pekmezlerin immün sistemine olan katkıları bilindiği için bu ürünlerin satış istatistikleri bir yıl öncesine nazaran % 40 oranında arttı” sözleriyle değerlendirme yaptı.

HER İKİ MÜŞTERİDEN BİRİ YENİ

Pandemi döneminde yeni müşteri sayısında önemli değişimler gördüklerini de aktaran Keskin; “%50’nin biraz daha üzerinde yeni müşteri kazandık. Yeni müşteri kazanmamızda günlük teslimat hizmetimizin de başlaması etkin rol aldı. Şimdilik İstanbul Anadolu Yakası, Gebze’nin tamamı ve Kocaeli’nin bir bölümü ile Sakarya’da günlük teslimat hizmetimiz bulunuyor. Müşterilerimiz bu bölgelerde online mağazamızdan aldıkları ürünlerin teslim edilmesini istediği saat aralığını da kendileri seçebiliyor. Seçtikleri ürünler mağazalarımızdaki tazeliği ile zahmetsizce kapılarına teslim ediliyor. Gıda alışverişlerine olan yoğun ilgiden dolayı online pazaryerlerinin de bu alana yöneldiğini görüyoruz. E-ticarette planladığımız yol haritasına göre Pazar yerlerinde de inovatif ürün ve hizmetlerle yer alacağız. 2021 yılında bu yatırımlarımızı artıracağız. Hedefimiz e-ticaret kanalımızın yakaladığı bu satış grafiğini devam ettirmek. Bu nedenle online kanalımıza sistemsel altyapı ve reklam yatırımı yapmaya devam ediyoruz” diye konuştu. Kamil Uzunmehmet


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.