PLMA 2020 online Sanal Fuarı yapıldı!

Bu yıl pandemi nedeniyle iptal edilen PLMA’s World of Private Label fuarı yerine 1-4 Aralık 2020 tarihleri arasında düzenlenen PLMA 2020 Online World of Private Label sanal fuarını 2 bin kişi ziyaret etti.

PLMA 2020 online Sanal Fuarı yapıldı!
16 Aralık 2020 Çarşamba 18:03

Sanal fuara, İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) organizasyonunda 51 firma ve bireysel olarak 24 firma olmak üzere toplam 75 ihracatçı firma katıldı.

1160 FİRMADAN 2 BİN KİŞİ ZİYARET ETTİ

Her yıl “Özel Etiketli Ürünler Sektörü”ne yönelik olarak Hollanda’nın Amsterdam kentinde düzenlenen ve 11 senedir milli katılım organizasyonu İKMİB tarafından gerçekleştirilen PLMA’s World of Private Label fuarı, 2020 senesinde Covid-19 salgını gerekçesiyle iptal edildi. Yerine 1-4 Aralık 2020 tarihlerinde PLMA 2020 Online World of Private Label Sanal Fuarı düzenlendi. İKMİB organizasyonunda 51 firma fuarda yerini alırken, 24 ihracatçı firma bireysel olarak katılım sağladı. Gıda, kozmetik, kişisel bakım, temizlik, ev mutfak eşyası ve ambalaj gibi pek çok sektörde faaliyet gösteren bin 56 katılımcının yer aldığı sanal fuar, Avrupa ülkelerinden 710’u perakendeci/toptancı olmak üzere bin 160 firmadan toplam 2 bin kişi tarafından ziyaret edildi.

SANAL FUAR 2021 NİSAN AYINA KADAR AÇIK KALACAK

İstanbul Kimyevi Maddeler İhracatçı Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Adil Pelister sanal fuarın https://plmaonlineworldofprivatelabel.com/ linkinde yer alan portalda düzenlendiğini ve katılımcı firmaların sayfalarının 2021 yılı Nisan ayı ortasına kadar yer bu site üzerinden görünebileceğini belirtti. Pelister,  böylece firmaların söz konusu tarihe kadar kayıtlı satın almacılar tarafından ziyaret edilmeye devam edileceğini de sözlerine ekledi. Pelister açıklamasında şunları belirtti; “ Bu yıl sanal olarak gerçekleşen PLMA 2020 Online World Of Private Label fuarına katılan firmalarımızın yeni iş bağlantıları yapmalarını umuyoruz. 2021 yılı Nisan ayına kadar ziyaretlerin devam edecek olmasının da bu fırsatları artıracağına inanıyorum. Fuara Birliğimiz organizasyonunda 6 sektörden toplam 51 ihracatçı firmamız katıldı. Bireysel katılanlarla birlikte 75 firmamızı potansiyel alıcılarla bir araya getirmiş olduk. Sanal fuarın tüm katılımcı firmalarımız açısından verimli olmasını diliyorum” dedi.

ÖZEL MARKALI ÜRÜNLERDE % 25 BÜYÜME BEKLENİYOR

 2018 yılında Private Label cirosunun 2017 yılına göre yaklaşık yüzde 70 artışla 50 milyar TL’ye yaklaşan bir ciroya ulaştığını dile getiren Plat Özel Markalı Ürünler Sanayicileri ve Tedarikçileri Derneği Başkanı ve aynı zamanda  İKMİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İmer Özer ise, “Plat Derneği verilerine göre sektör 2019 yılını da yüzde 20’lik büyümeyle yaklaşık 60 milyar TL ciro ile kapattı. Özel markalı ürünler markete göre değişiklik göstermekle birlikte raflarda yüzde 75 ile yüzde 15 arasında kendilerine yer buluyor. Alkol ve sigara hariç hızlı tüketim ürünleri pazarında (FMCG) özel markalı ürünlerin payı yüzde 21 seviyesine ulaştı. Tüketicinin özel markalı ürünlere ilgisinin ve güveninin artmasıyla bu yıl sektörün yüzde 25’lik bir büyüme göstermesi ve özel markalı ürünlerin 2020 yılını yaklaşık olarak 75 milyar TL ciro ile kapatması bekleniyor” dedi.


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.