Sayfa Seç

Prıvate Label Zirvesi’ne yoğun ilgi

Prıvate Label Zirvesi’ne yoğun ilgi
reklâm

Yazar hakkında

Özel markalı ürünler sektörü iki yıl aranın ardından PLAT Derneği’nin düzenlediği 6. Private Label Zirvesi’nde bir araya geldi. Pandemide rafları boş bırakmayarak kahraman sektörler arasına adını yazdıran özel markalı ürünler  sektörüne yönelik değerlendirmeler, araştırmalar ve sorunların masaya yatırıldığı 6. Private Label Zirvesi, perakende sektörünün tüm paydaşlarını ve sektörün önde gelen firmalarını buluşturdu. Zirvenin açılış konuşmasını yapan PLAT Derneği Yönetim Kurulu Başkanı M. İmer Özer; “Değişken ekonomi sektörümüzü zora soksa da kaliteli ve uygun fiyatlı üretime devam edeceğiz” dedi. Kurtköy Crowne Plaza Otel’de düzenlenen, sunuculuğunu Pınar Altuğ Atacan’ın yaptığı, bu yıl, “Fark Var” temasıyla hayata geçirilen 6. Private Label Zirvesi,  PLAT Özel Markalı Ürünler Sanayicileri ve Tedarikçileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı M. İmer Özer’in açılış konuşması ile başladı. Özer, açılış konuşmasında  şunları söyledi: “Pandemi gibi zorlu bir süreçten sonra değerli paydaşlarımızla fiziksel olarak bir araya gelmekten çok mutluyuz. Herkesin “evde kal” çağrısı yaptığı bir dönemde bizler “işe gel” çağrısı yaptık. Sağlık çalışanlarından sonra fedakârca çalışan gıda, hijyen, temizlik ürünleri başta olmak üzere üretici firmalarımız ve marketlerimizi yürekten kutluyorum. Onların bu gayretleri sayesinde dünyanın birçok ülkesinde market rafları boş kalırken Çin’den sonra rafları boş kalmayan ikinci ülke olduk. Bu çok önemli bir başarı. Özel markalı ürünler sektörümüzün gelecek vizyonu açısından önemli katkılar sunduğuna inandığımız 6. Private Label Zirvemize bu yıl “Fark Var” teması ile düzenledik” dedi.

ÖZEL MARKALAR YÜKSEK KALİTEYİ UYGUN FİYATTA SUNUYOR

Perakende sektöründeki yerini her yıl daha da sağlamlaştıran ve tüketicilerin güvenini kazanan özel markalı ürünler sektörünün büyümesinin sürdüğünü, NielsenIQ verileri nin de 2019 ve 2020 yıllarında olduğu gibi Private Label ürünlerin Hızlı Tüketim Ürünleri pazarındaki payını artırdığını gösterdiğini aktaran Özer, “ Tüketiciye yüksek kaliteyi uygun fiyata sunan özel markalı ürünlerin oranını nasıl artıracağımıza ve bu sektörü nasıl büyütebileceğimize odaklanmamız gerekiyor. Özellikle içinde bulunduğumuz bu zor zamanlarda Private Label ürünler tüketiciye nefes aldırıyor. Değişken ekonomi sektörümüzü zora soksa da kaliteli ve uygun fiyatlı üretime devam edeceğiz” dedi.

ERDOĞAN VE SÜKAN’DAN PAZAR TDENDLERİ SUNUMU

Zirvenin sabah oturumunda  M.İmer Özer’in açılış konuşmasının ardından NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü Didem Sekerel Erdoğan ve NielsenIQ Türkiye Perakende Hizmetleri Direktörü Serhat Sükan’ın “Hızlı Tüketim Ürünleri Pazarı – Private Label Trendleri” başlıklı sunumu ile devam etti. NielsenIQ Perakende Paneli verileri, her 5 alışverişçiden 1’inin önceki yıla kıyasla daha fazla market markalı ürün satın aldığını ortaya koydu. Ayrıca NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü Didem Sekerel Erdoğan, alışverişçilerin mağaza seçiminde; ürün çeşitliliği, fiyat/performans, kalite, erişilebilirlikten sonra kendi market markaları olmasının önemli bir tercih sebebi olduğuna dikkat çekti.

PRİVATE LABEL CİROSU 2021 YILININ 9 AYINDA YÜZDE 30 ARTTI

NielsenIQ verilerine göre; Private Label cirosu 2021 yılının 9 aylık döneminde 2020 yılının aynı dönemine göre yüzde 30 artış gösterirken sigara ve alkol hariç toplam Hızlı Tüketim Ürünleri (HTÜ) pazarındaki ciro payı yüzde 22’ye yükseldi. Private Label ürünlerin ana kategorilere göre büyüme performanslarına bakıldığında, bu dönemde en yüksek ciro büyümesi yüzde 30 artış ile Gıda ve Alkolsüz İçecekler ile Ev Temizlik&Diğer kategorilerinde gerçekleşti. Kişisel Bakım kategorisinde de Private Label ürünlere artan ilgi bu alanda ciro artışını yüzde 29’a taşıdı. Gıda ve Alkolsüz İçecekler grubundaki Private Label ürünlerin sigara ve alkol hariç toplam Hızlı Tüketim Ürünleri (HTÜ) pazarındaki ciro payı yüzde 22,5 olurken Ev Temizlik&Diğer kategorisinde PL payı yüzde 20,1; Kişisel Bakım Ürünleri kategorisindeki PL ürünlerinin payı ise yüzde 20,2’ye ulaştı.

BİRBİRİNDEN DEĞERLİ İSİMLER ZİRVEDE BİR ARAYA GELDİ  


Zirvenin sabah oturumunda;  Horizon Danışmanlık Genel Müdürü Eser Erginoğlu, son dönemde dünya gündeminde önemli yer tutan AB Yeşil Mutabakatını kapsayan “2050 – Net Sıfır’a Doğru” başlıklı bir sunum gerçekleştirdi. Üsküdar Üniversitesi Nöropazarlama Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Sinan Canan’ın ‘insan nedir’ sorusu üzerinden geçmişten bugüne insanın değişimine dair özet görüşleriyle devam etti. 6.Private Label Zirvesi’nin sabah oturumunun son konuşmacısı olan LEAD Network Türkiye Başkanı Aysun Zaman; “Yönetimde Çeşitlilik ve Kapsayıcılık” başlıklı sunumunda kadınların iş dünyasındaki yerine verilerle değinerek daha fazla kadın iş gücüne ihtiyaç duyulduğuna vurgu yaptı.

BİM COO’SU GALİP AYKAÇ’TAN SUNUM

Perakende sektörünün merakla beklenen buluşmasında öğleden sonra gerçekleştirilen ilk oturumda; BİM COO’su Galip Aykaç, Migros CMO’su Ekmel Nuri Baydur, A101 Satınalma ve Pazarlamadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Aziz Şahin birer konuşma gerçekleştirdi. Zirveyi düzenleyen PLAT Derneğine teşekkür eden BİM COO’su Galip Aykaç ,”dünyanın her ülkesinde Private Label vardır ve diğer markalı ürünlerle yan yana satılmaktadır. Avrupa’da PL’nin payı yüzde 40’ın üzerinde. Private Label ürünler kalite, fiyat ve ulaşılabilirliği ile herkesin, her kesenin dostudur. Bu ürünlerin üretim ve satışını hep beraber desteklemeliyiz” dedi. Migros CMO’su Ekmel Nuri Baydur, Migros’un perakende sektörüne yönelik sunduğu hizmetler ve yenilikler hakkında bilgiler verdi. Müşterisine seçme şansı sunan Migros’un her yerde olduğunun altını çizdi.


PRIVATE LABEL ÜRÜN ÇEŞİTLİLİĞİNDE ARTIŞ

2020 yılı ve sonrasındaki trendlere de yer verdiği konuşmasında artık daha çok insanın Private Label ürün tükettiğini gözlemlediklerini söyleyen A101 Satınalma ve Pazarlamadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Aziz Şahin ise; 2022 ve 2023’te de A-101 mağazalarında Private Label ürün çeşidinin artmaya devam edeceğini dile getirdi.

Enerjisi hiç düşmeyen zirvenin son oturumunun konuşmacılarından olan Perakende Deneyimi Uzmanı Cennet Melis Uslukılınç, PLAT 6. Private Label Zirvesi katılımcılarıyla perakende sektörünü dönüştüren yeni trendler, gerek online gerekse fiziki mağazacılıkta giderek daha fazla önem kazanan müşteri deneyimi olgusu ve değişen müşteri talepleri hakkında değerli bilgiler paylaştı.

KAPANIŞ SUNUMU ÖZGÜR DEMİRTAŞ’TAN

Zirvenin kapanışını yapan isim Sabancı Üniversitesi Finans Kürsüsü Başkanı Prof. Dr. Özgür Demirtaş oldu. Marketlerde Private Label ürünlere daha fazla yer açılması çağrısında bulunan Prof. Dr. Özgür Demirtaş; “Private Label enflasyon törpüleyici bir sektördür. Market raflarında daha fazla Private Label ürüne yer açılması sosyal bir olaydır. Çünkü PL ürünler özellikle dar gelirli vatandaşlar için çok önemli” dedi.

Tüm gün süren Zirve’ye ünlü sanatçı Nil Karaibrahimgil, konuşması ve şarkılarıyla renk kattı.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Son Videolar

Yükleniyor...

error: Content is protected !!