Sarten Ambalaj gözünü Afrika ve ABD’ye dikti

Gebze Barış Mahallesi’nde üretim tesisi bulunan gıda, kozmetik ve endüstriyel ürünler olmak üzere üç ayrı sektöre üretim yapan, ‘Ambalajın Süpermarketi’ sloganı ile üretim yapan  Sarten Ambalaj Bulgaristan, Rusya ve Hollanda’da ki fabrikalarının ardından Amerika ve Kuzey Afrika’da yeni yatırımlar planlıyor. 

Sarten Ambalaj gözünü Afrika ve ABD’ye dikti
08 Temmuz 2021 Perşembe 17:40

Türkiye’de; Silivri, Gebze, Karacabey, Gemlik, Manisa, Ayvalık, Adana ve Çorlu’da 16, yurt dışında ise Bulgaristan, Rusya ve Hollanda’da olmak üzere 4 fabrikası ile üretim yapmayı sürdürmekte. Dünya genelinde 20 fabrikaya sahip olan olan şirket, 100’e yakın ülkeye de ihracat yapmakta.

BULGARİSTAN’DA 350 ÇALIŞANI VAR

Şirketin Doğu Avrupa pazarına açılan kapısı Bulgaristan. Bulgaristan’da Plevne ve Lyaskovets’te iki fabrikası bulunan Sarten, bu fabrikalarda 350 kişiye istihdam sağlıyor. Bulgaristan’dan gelen bir aile olduklarını belirten Sarten Ambalaj CEO’su ve aynı zamanda Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Sarıbekir, “Bulgaristan’da yaptığımız ilk yurt dışı yatırımımızın ardından kozmetik sektörüne yönelik aerosol kutu ambalaj üretimleri için önce Rusya ve sonrasında da Hollanda’da fabrikalarımızı açtık. Böylelikle Bulgaristan’da metal kutu ve kavanoz kapak üretimi, Rusya Nevinominsk’te aerosol kutu üretimi ve Hollanda Roosendaal’da aerosol kutu üretimi yapan 4 fabrikamız ile yola devam ediyoruz. Bulgaristan’da üretim yaptığınızda Made in Europe ibaresi alıyorsunuz. Türkiye ile ticaret yapamadığımız ülkelere Bulgaristan üzerinden ürün gönderebiliyoruz. Bulgaristan’da ikinci fabrikayı da aldık ve oradaki hedefimiz, fabrikamızı 50 milyon Euro cirolu bir tesis haline getirmek. Bu yılı 36 milyon Euro ile kapatacağız. Bu 36 milyon Euro’nun sadece yüzde 25’i Bulgaristan’daki müşterilerden geliyor, geri kalanını ise Yunanistan’a, Balkanlar’a, Avusturya’ya ve çevre ülkelere yapıyoruz” dedi.

50’NCİ YILINDA 500 MİLYON DOLAR CİRO

Sarten Ambalaj’ın, dünyada ilk 10 metal ambalaj üreticisi, Avrupa’da ise ilk 3 içerisinde yer aldığı bilgisini veren Zeki Sarıbekir, Türkiye’de 2 bin 900 ve yurt dışı ile birlikte yaklaşık 3 bin 400 çalışanı bulunan Sarten Ambalaj’ın 2 bine yakın müşteriye üretim yaptığını söyledi. Sarten Ambalaj’ın kuruluşunun 50’nci yılı olan 2022 için 500 milyon dolarlık global ciro hedefi bulunduğunu vurgulayan Sarıbekir, “Ayrıca, 2022’ye kadar yurtiçi ve yurt dışında toplam 50 milyon dolarlık yatırım yapma hedefi koymuştuk, bu hedef doğrultusunda da ilerlemeyi sürdürüyoruz” dedi.

İHRACATIMIZIN EN ÇOK ARTTIĞI ÜLKE ABD

Türkiye’de geçen sene pandemiden dolayı büyümenin sınırlı kaldığına dikkat çeken Sarıbekir, pandemi sürecini şöyle değerlendirdi: “Ciromuz 390 milyon dolar oldu, 2,8 milyar TL’ye tekabül ediyor. Bu sene dolar bazında yüzde 20 büyüme hedefimiz var. Hammadde fiyatlarının artmasının da etkisiyle ciddi bir büyüme bekliyoruz. Pandemi bizim sektörümüzün önemini, ambalajlı ürünlerin kullanımının değerini topluma gösterdi. Ambalajsız e-ticaret de mevcut olamaz. Pandemi ile ihracatımızın en çok arttığı ülke ABD. Geçen sene yıl boyunca 2 milyon dolar olan ihracatımız ilk 6 ayda 6,5 milyon dolara yükseldi.”


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.