Türkiye oyunu Bilişim Vadisi’nde yazıyor

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Bilişim Vadisi Dijital Animasyon ve Oyun Üretim Merkezi (DIGIAGE) tarafından çevrim içi düzenlenen "Oyun Senaryosu Geliştirme Kampı"na video konferans yöntemiyle katıldı.

Türkiye oyunu Bilişim Vadisi’nde yazıyor
20 Mayıs 2021 Perşembe 16:00

Bakan Varank, buradaki konuşmasında, bir oyunun önemli aşamasının fikrin senaryoya dökülebilmesi olduğunu belirterek,  "Fikrinizi gerçeğe dönüştürebilmek, başkalarına aktarabilmek teknik bilgi ve donanım da gerektiriyor. Bu bilinçle Bilişim Vadisi bünyesinde DIGIAGE kurduk. DIGIAGE ile sinema, animasyon ve oyun sektörlerinde yıllardır eksikliği hissedilen özgün fikirleri, rekabet edebilir senaryoları ve güçlü dijital içerikleri üretecek insan kaynağını yetiştirmeyi hedefliyoruz. Bu yıl 4'üncüsünü organize ettiğimiz 'Oyun Senaryosu Geliştirme' temalı kampımız bu amaç doğrultusunda atılmış önemli bir adım" dedi.

DİJİTAL OYUN KAMPI YARIN SONA ERECEK

Gençlik ve Spor Bakanlığı ile TRT'nin katkılarıyla çevrim içi ortamda gerçekleştirilen, 60 saatlik eğitim ve konferanslardan oluşan Dijital Oyun Senaryosu Geliştirme Kampı, 21 Mayıs'ta sona erecek.

Kampa, dijital oyun sektörüne ilgi duyan, dijital içerik hazırlama konusunda uzmanlaşmak isteyen oyun yazarı ve senarist adayları ile yazmayı seven, kendini geliştirmek isteyen lise ve üniversite öğrencileri katılabilecek. Oyun sektörü için iş üreten ve dijital dünyada işlerin konumunu ve nasıl yürüdüğünü anlamak isteyen yetişkinler de hem öğrenci hem de gönüllü olarak bu toplulukta yer alabilecekler.

Birçok ünlü sinema, dizi ve dijital oyun yazarının konferanslarla deneyimlerini paylaşacağı kampa, "www.digiage.com.tr" adresinden başvurulabilecek.

1350 KATILIMCI BAŞVURU YAPTI

Varank, daha önce düzenlenen kamplara gençlerin yoğun ilgi gösterdiğini, bu kamplara yatırım alanı ve ekipman desteği sağlandığını ve birçok başarılı yeni girişimin doğduğunu belirtti. Kurulan 2 oyun stüdyosunun uluslararası pazarda, 27 stüdyonun da Bilişim Vadisi'nde faaliyet gösterdiğini ifade eden Varank, bu yıl da etkinliğe yaklaşık 1350 katılımcının başvurduğunu, katılımcıların ağırlıklı kısmını lise ve üniversite öğrencilerinin oluşturduğunu, 100'ü aşkın da uzman gönüllü olduğunu belirtti. Varank, 3 gün sürecek bu etkinlikte katılımcıların 45 saati aşan eğitim programından istifade edeceklerini de sözlerine ekledi.

DİJİTAL OYUN SEKTÖRÜ 2020'DE 159 MİLYAR DOLARA ULAŞTI

Varank, kampın içeriğinin oldukça zengin ve ilgi çekici olduğuna işaret ederek, oyun yazarı geliştirmeye odaklı derslerden, dizi sektörünün ihtiyaç duyduğu temel senaryo yazımı derslerine kadar geniş bir yelpazede eğitimler verileceğini söyledi. Kampın bu yıl için belirlenen konseptinin deniz ve denizcilikle ilgili olduğunu dile getiren Varank, "TRT'de yakında Barbaros dizisi çıkacak. Bu derslerden sonra belki Barbaros temalı oyunları göreceğiz. Gençlerimizi teşvik etmek istiyorum. Türkiye'den Barbaros temalı bir oyun çıkarabilirsek dünya piyasalarını da sallayabilir. Nasıl, Barbaros Akdeniz'i salladıysa." dedi. Sinema, dizi ve dijital oyun yazarlarının deneyimlerini paylaşacaklarını anlatan Varank, "Karantina zamanlarında insanların evlerinde yöneldikleri alanlardan biri dijital video oyunları oldu. 2012'de 70 milyar dolar büyüklüğe sahip dünya dijital oyun sektörü 2020'de pandeminin etkisiyle 159 milyar dolara ulaştı." diye konuştu.

YÜZDE 5’LİK PAYLA ORTA DOĞU-AFRİKA PAZAR LİDERİYİZ

Türk oyun sektörünün de küresel pazarda önemli bir yere sahip olduğunu da sözlerine ekleyen Bakan Varank, Peak Games'in 1,8 milyar dolar, Rollic Games'in 168 milyon dolarla ABD'li oyun şirketi Zynga tarafından satın alınmasının , 2020'nin sektördeki en önemli gelişmesi olduğunu aktardı. Varank şöyle devam etti; “İlk Turcorn'un yani "milyar doların üzerinde değerlemeye sahip" Türk şirketinin oyun sektöründen çıkmasının ülkemizin bu alandaki potansiyelini kanıtlamıştır. Oyun sektörüne yapılan girişim sermayesi ve melek yatırımların payının çok yüksek olması, sektörün geleceği için de bizleri umutlandırıyor. Türkiye'de üretilen oyunların yaklaşık yüzde 90'ı küresel oyun pazarına çıkarak dünya genelindeki kullanıcılarla buluşuyor. Ekonomik büyüklük bakımından ülkemiz, yaklaşık yüzde 5'lik payla Orta Doğu-Afrika pazarının lideri konumunda. Dünya oyun pazarında ise 18'inci sırada yer alıyoruz. Yüksek genç nüfusuyla ülkemiz de kendi içinde çok büyük bir pazar. 2020 yılı itibarıyla Türkiye'deki oyuncu sayısının 36 milyon, sektör hasılatının da 880 milyon dolar olduğu tahmin ediliyor."

104 PROJEYE 73 MİLYON TL KAYNAK AKTARILDI

Ortaokul ve lise öğrencilerine "Deneyap Teknoloji Atölyeleri" aracılığıyla teknolojik beceriler kazandırdıklarını anımsatan Varank, "Çocuklara verdiğimiz 'Tasarım ve Üretim', 'Robotik ve Kodlama', 'Elektronik Programlama', 'Nesnelerin İnterneti', 'Siber Güvenlik', 'Yazılım Teknolojileri', 'Mobil Uygulama' ve 'Yapay Zeka' gibi alanlardaki eğitimlerle, onları geleceğe hazırlıyoruz." diye konuştu.

Bakan Varank, sektörde faaliyet gösteren girişimci ve araştırmacılara önemli altyapı ve kaynak destekleri sağladıklarını ifade ederek, TÜBİTAK'ın destek ve burs programları kapsamında dijital oyun ve senaryo yazarlığı alanındaki 104 projeye bugüne kadar yaklaşık 73 milyon lira kaynak aktardıklarını söyledi.Avrupa Birliği (AB) Çerçeve Programları kapsamında dijital oyun ve senaryo yazarlığı alanında 4 projenin desteklenmeye hak kazandığını bildiren Varank, "Sektörde faaliyet gösteren 9 firmanın kendi bünyelerindeki Ar-Ge ve tasarım merkezlerine de yaklaşık 85 milyon lira katkı sağladık. Yine teknoloji geliştirme bölgelerimizde oyun alanında faaliyet gösteren 230 firma bugüne kadar 1,4 milyar liralık bütçeden faydalandı." ifadelerini kullandı.

OYUN SEKTÖRÜNE YÖNELİK YENİ DESTEK PROGRAMI

Oyun sektöründen yeni turncornlar çıkmasına öncülük etmek için Bakanlık olarak yeni bir destek programı tasarladıklarını dile getiren Varank, "Turncorn olma potansiyeline sahip adayları tespit ederek terzi usulünde destek mekanizmalarıyla küresel pazarlara açılmalarını sağlayacağız.

2023 Sanayi ve Teknoloji Stratejisi"nin odağında Türkiye'yi kritik teknolojilerde bir üst lige taşımayı amaçlıyor, yeni nesil teknolojilerde dünyayı takip eden değil yönlendiren bir ülke olmayı hedefliyoruz. En somut örneklerden birisi İnsansız Hava Araçları. Doğru zamanda doğru adımları atarak bu alanda teknolojiye liderlik eden ülkelerden biri haline geldik. Birçok yabancı uzman bu başarımızı, uluslararası arenada bir "game changer" olarak değerlendiriyor. Şimdi amacımız, bu tecrübeyi diğer yeni nesil teknoloji alanlarına aktarmak. İHA'larda yakaladığımız başarı sayesinde birçok ülkeden İHA ve SİHA'larımızın kendilerine satılmasıyla ilgili talepler var. Yakın zamanda Avrupa semalarında İHA'larımızı ve SİHA'larımızı göreceğimizi söylemiştim. Bu hedefimize kısa bir sürede ulaşacağımıza inanıyorum" dedi.


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.