WRC Hırvatistan’da Pirelli P Zero farkı

Pirelli’nin İzmit’te üretilen ve WRC’de ilk kez kullanılan P Zero sert lastiklerini kullanan Toyota pilotu Sebastien Ogier, Dünya Ralli Şampiyonası’nın (WRC) Hırvatistan’da ilk kez düzenlenen yarışında üçlü mücadelenin kazananı oldu.

WRC Hırvatistan’da Pirelli P Zero farkı
27 Nisan 2021 Salı 14:59

Pirelli lastiklerinin kullanıldığı Dünya Gençler Ralli Şampiyonası’nda (JWRC) ise Jon Armstrong ilk birinciliğini kazanırken, Toyota pilotu Sebastien Ogier, takım arkadaşı Elfyn Evans ve Hyundai pilotu Thierry Neuville ile son etaba kadar başa baş sürdürdüğü üçlü mücadelenin ardından ilk Hırvatistan Rallisi'ni sadece 0,6 saniye farkla kazandı. Pilotların üçü de dönüşümlü olarak rallinin liderliğini ele geçirdi. WRC'nin Ağustos 2019'dan bu yana ilk tam asfalt etabı olan Hırvatistan’da iki tekerden çekişli otomobiller için 2021 Dünya Gençler Ralli Şampiyonası’nın ilk yarışı da koşuldu. Aksiyon dolu yarışı kazanan İngiliz sürücü Jon Armstrong ilk birincilik unvanını aldı.

KAZANAN LASTİKLER İZMİT’TE ÜRETİLDİ

Pirelli’nin İzmit’teki tesislerinde üretilen P Zero RA sert hamurlu lastiği Hırvatistan’da ilk defa kullanıldı (lastiğin yumuşak hamurlu versiyonu Monte Carlo Rallisi'nde kullanılmıştı ancak kar ve buz olduğu için tam asfalt zeminli bir ralli olarak kabul edilemiyor). Ekipler, hava koşullarının ve asfaltın son derece değişken olduğu bir rallide sert ve yumuşak hamurlar arasında seçim yapmak zorunda kaldığı için bu karar rallinin sonucu üzerinde kilit bir rol oynadı. Dünya Ralli Şampiyonası’nda, kavrama düzeyi virajdan viraja değişirken yolu okumaktaki komplikasyonlar bu etapta kilit rol oynadı ve inanılmaz küçük bir farkla biten rallinin temposunu belirledi.

MEVCUT ETAPLARA GÖRE DAHA ZOR OLDU

Yeni ralliler her zaman şampiyonanın mevcut etaplarına göre daha büyük bir zorluk oluştururken Hırvatistan Rallisi bunu başka bir boyuta taşıdı. Hiçbir fabrika pilotu ülkeye daha önce gelmediği ve kullanılan yollardan araç videoları olmadığı için yarış öncesi keşif turları ve testler her zamankinden daha önemli hale geldi. Dar virajlar, dönemeçler ve teknik testler içeren yollar, daha uzun düzlükler, kör yokuşlar ve büyük zıplamalarla olağanüstü bir parkur oluşturdu.

KLASMAN BİRİNCİLERİ PIRELLI İLE KAZANDI

Mads Ostberg, Citroen C3 Rally 2 otomobiliyle kolay bir WRC2 zaferi kazanırken Pirelli’nin pek çok Avrupa şampiyonluğu unvanına sahip pilotu Kajetan Kajetanowicz, Skoda Fabia Evo’nun direksiyonunda WRC3 klasmanında bir dakikadan fazla farkla birinci oldu. Jon Armstrong, Ford Fiesta Rally 4 otomobiliyle Gençlerin kazananı oldu. Sonuç olarak, dört ana klasmanda dört farklı üreticinin tümü farklı Pirelli lastikleriyle kazandı.


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.