GEBKİM’de Eğitim rüzgarı


Kamil Uzunmehmet

Kamil Uzunmehmet

12 Eylül 2019, 16:20

Gebze ve Bölgedeki eğitim kurumları ve sorunları ile ilgili iki veya 3 kez bu satırlardan görüşlerimi aktardım. Sorunları yazdım, çözüm önerilerimi sıraladım. Bu yazılar ile ilgili bir çok kesimden olumlu geri dönüşler de aldım, dile getirdiğim konuların öneminin anlaşılmış olması bir yazar olarak ban ayrıca keyif verdi diyebilirim…

Gebze’de özellikle mesleki alanda eğitim veren 23 eğitim kurumu var. Bu okulların nitelikleri, faaliyetleri ile birlikte misyonları da bir sanayi kenti olan Gebze’ye ve Gebze sanayisine neler vereceği konusunu öne çıkartmakta. Ard arda açılan meslek okulları bir yandan öğrencilerini kabil ederken, diğer yandan donanım ve fiziki yapı olarak kendilerini geliştirmekte.

Bunlardan biri ve belki de en yenisi olan GEBKİM Eğitim Araştırma ve Sağlık Vakfı’nın eğitim ve öğretime kazandırdığı GEBKİM METAL için önceki gün çok anlamlı bir etkinlik düzenlendi. GEBKİM’de üretim yapan ve ürettiklerini Dünya’nın 90’a yakın ülkesine satan bu bölgenin gururu Polin Su Parkları A.Ş firmasının ev sahipliğinde düzenlenen tören, aynı zamanda Kompozit malzeme üreten, bu malzemeden eğlence sektörüne parçalar üreten Polin’in neler yaptığını anlatan bir lansman gibiydi.

Bölgenin ve ülkemizin bu önemli kuruluşun yönetim kurulu başkanı Barış Pakiş’in başkanlığını yaptığı Kompozit Sanayicileri Derneği, ‘meslek lisesi memleket meselesi ‘ anlayışıyla elini taşın altına koyarak Dilovası’nda vakfın açtığı GEBKİM MTEL içerisine bir kompozit üretim laboratuvarı kuruyor. Bana göre adım,  bölgemizde bulunan  diğer üretim tesislerimizin, firmalarımızın ve holdinglerimizi teşvik edecek bir kıvılcım anlamı taşıyor.

Eğer bu liselerden mezun olacak gençlerimizi, yarın tesislerimizde ara eleman ya da GTO Başkanımız Nail Çiler’in deyimiyle ‘Aranan Eleman’ yapacaksak, bu mezun öğrencilerden yararlanacaksak bu adımların farklı farklı sektörlerde atılması gerekiyor. 

GEBKİM MTAL, açılmadan büyük bir belirsizlik vardı. Acaba yeterli kontenjan olur mu? Ya tercih edilmeyen bir okul olursa? Gibi soru işaretleri vardı.

Ancak öyle olmadı; LYS sınavı sonrası hem en yüksek puanla öğrenci alan, hem de kapasitesinin üzerinde başvuru alan bir okul oldu.

GEBKİM MTAL bu manada önemli bir örnek ve model okul olma anlamı taşıyor. Öğrencilerin öğrenirken üretebilecekleri, üretirken öğrenim görecekleri bir konsept okul durumunda. Okulun müdürü Hakan Çelik’le önceki gün düzenlenen lansmanda ayak üstü konuşma imkanı buldum. Beklediklerinin üzerinde bir ilgi olduğun kendisi de itiraf etti. Şimdi bundan sonrasına bakmak lazım; Bu okulun ve eğitim kalitesinin de tıpkı fiziki yapısı, modern laboratuvarları, eğitim birimleri gibi örnek bir model okul olması gerekiyor. Bölgemizde Gebze Teknik Üniversitesi, Kocaeli Üniversitesi gibi iki önemli üniversitemiz var. GTÜ, Türkiye’nin hali hazırda 10 araştırma üniversitesinden biri durumunda. Bu kurumlarla okulun en kısa sürede entegre olması, TÜBİTAK, MARTEK ve Bilişim Vadisi gibi kurumlarla da işbirliği içerisine sokulmalı. Eğitim ve öğretim anlamında amaçlanan hedefler bu gibi kurumların yardımı ve desteği ile anlam kazanır. Yani Çelik ve eğitim ekibinin işi, bundan böyle hiç de kolay olmayacak gibi…

Gebze’de teknik öğretim ile ilgili, teknik kolej, meslek lisesi ve Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi olarak bir çok kurumun olduğu biliniyor. Özel veya devlet okulları bu konuda bir hayli mesafe kat etmişler. Ancak eğitim ve öğretimini sadece ezbere dayalı, teorik bilgiler, video gösterimlerine endekslemiş okulların boş işlerle uğraştığını belirtmek isterim.

Ben de meslek lisesinde okumuş bir öğrenciyim. İmkansızlıkların ne olduğunu iyi bilirim. Ama bugün durum öyle değil. Akıllı, işini bilen, girişimci ve vizyon sahibi bir okul müdürü istediği takdirde değil alet-edavat bulmayı, okula tesis bile kurdurabilir. İçinde bulunduğumuz bölgeyi iyi etüt edip, bu alanda yatırım yapacak , destek olacak firmaların kapısı aşındırılmalı, amaç teknik eleman ve ara eleman yetiştirmek olacağı için, bu manada doğru  ihtiyaçlar tespit edilip , doğru adımlar ondan sonra atılmalıdır.

Her ne kadar Denizyıldızları, STFA,  Gebze meslek lisesi gibi mesleki okullarımız bu işin yolunu açmış olsalar da sanayi-okul birlikteliğinde,  özel şirketler ve holdinglerin vakıf aracılığı ile kurdukları okul olarak anlamında bu bölgede ilk bilinen okul  Enka Vakfı’nın Dilovası Makineciler OSB içerisine açmış olduğu meslek lisesidir. Hali hazırda  bu okulumuz gerek eğitim kalitesi, gerekse öğrenci ve öğretmen kalitesi ile Bölgenin sayılı okulları arasındadır. BU okula giriş te hala zor ve yüksek puan gerektiriyor. O dönemde bu okulun her türlü donanımı, takım tezgahları ve laboratuvarları Dünya Bankası tarafından verilen hibe ile oluşturulmuştu. Kimse kendiliğinden ‘gelin size hibe vereyim’ demeyeceğine göre bu imkanlar okul müdürleri veya vakıf yönetimleri tarafından araştırılıp bulunmalı.

Tıpkı GEBKİM Eğitim ve Araştırma Vakfı’nın, GEBKİM MTAL için Kompozit Sanayicileri Derneği ile  yaptığı gibi…

Tıpkı Adem Ceylan Final Okulları Teknik Koleji’nin  Schneider Elektrik ve Vekmar Elektrik le yaptığı gibi…

yaptıkları gibi…

Tıpkı Mehmet Tuğrul Tekbulut MTAL’in Logo Yazılım’la yaptığı gibi

Tıpkı Gebze MTAL, Denizyıldızarı MTAL’in Hamle Mühendislik ve Dijital Dönüşüm Merkezi’ile yaptıkları gibi… 

Mesleki ve Teknik eğitim veren okullarımızın, bu kayıt ve yerleşim hengamesi sonrası mevcut öğrencilerini sanayi ve üretime en iyi nasıl hazırlayacaklarının derdi ile dertlenmeleri gerekiyor. Hiç robot görmemiş, CNC’nin butonuna basmamış, ‘uzaktan kumanda’yı sadece TV kumandası olarak bilen bir öğrenci topluluğu ve mezun yığınıyla bu işler olmaz…

Ne hedefler tutar, ne de öngörüler…

O yüzden bir an önce mesleki eğitim, illi da eğitim…

Gerisi faso fiso

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.