Gebze Fatih Devlet Hastanesine sahip çıkın!


Evren KIZILTAŞ

Evren KIZILTAŞ

18 Şubat 2020, 11:53

Sağlıkla ilgili sürekli duyduğumuz bazı kelimeler vardır.

“Erken Teşhis” ,

 “Her şeyin başı Sağlık”,

“Önce Sağlık”  ve buna benzer kelimeler.

Bu kelimeler ile insan hayatında, sağlığın ne kadar önemli olduğunu vurgu yaparız.

İşte bu nedendir ki, Gebze bölgesinde sağlık alanında yaşanan sıkıntılar ile ilgili birçok yazı kaleme alıyor, çözüm bulmak adına mücadele ediyorum.

Yazıların sonuca ulaşması için ilgili ve yetkili kişilere de ulaşmayı hiç ihmal etmiyorum. Zaman zaman çözüm bulamadığımda, yaşanan sıkıntıları CİMER’e gönderdiğimin de altını çizmek istiyorum.

Son olarak, Kocaeli Milletvekili İlyas Şeker ile bölgemizde yaşanan randevu alamama ve muayene olamama durumunu paylaşmış, kendisi de yanımda Kocaeli İl sağlık müdürü Dr. Şenol Ergüney’i arayıp bilgi aldıktan sonra, sorduğum soruya cevap vermişti.

DOKTOR DAĞILIMI ADALETLİ DEĞİL!

İl müdürü sayın Şenol Ergüney’den gelen cevap doğrultusunda, bölgemizde büyük oranda doktor eksikliği nedeni ile bu sorunun yaşandığını söylemişti.

Özetle geçmek istiyorum.

Evet, doktor eksikliği var. Bölgemiz için de bu büyük bir sıkıntı.

Uzun süredir, MHRS ve 182 sistemini takip eden birisiyim. Doktor eksikliği nedeni ile, Gebze bölgesinde birçok branşta 15 güne randevu alınamıyor. Ama alternatif hastaneler olarak, Kocaeli bölgesindeki hastanelere hemen 1 gün sonrasına, sabahın erken saatlerine randevu veriliyorsa,  kimse kurusa bakmasın. Burada doktor eksikliğinin yanında adaletsiz bir doktor dağılımı olduğunu düşünüyorum.

Buradan il müdürü Dr Sayın Şenol Ergüney olmak üzere, tüm yetkilileri seslenmek istiyorum.

Bu sorunun çözümü için Tıp fakültelerinin doktor mezunlarını beklemeden, Kocaeli’ye tayini çıkan doktorların adetli bir şekilde dağıtımının yapılması istiyoruz. İlçe nüfuslarına hastanelere giren çıkan hasta sayıları üzerinde istatistiklere bakarak çözüm bulunabilir.

Umarım Sayın Ergüney, bu sorunun üzerinde durur.

 Takipçisi olacağız!

GEBZE FATİH DEVLET’TE NE OLUYOR?

Yukarıda yazmış olduğum gibi vatandaşın sağlık alanında çektiği sıkıntının çözümü için bir çok konuyu CİMER’e ulaştırıyorum.

Son olarak, Randevu alamama ve muayene olamama ilgili CİMER’e gönderdiğim yazıya şöyle bir cevap geldi.

Sayın Evren Kızıltaş,

Şikayetiniz tarafımızca incelenmiştir. Hastanemiz randevulu hizmet vermekte olup randevularınızı MHRS üzerinden ya da hastanemize başvuruda bulunarak ayaktan alabilirsiniz. Ayaktan randevu her gün sabah 08..00 da verilmeye başlamakta olup yoğun bölümlere 2 iş gün sonrasına alabilirsiniz. Bilgilerinize sunarız.

Evet, gelen bu cevap üzerine sabah saat 08:00’da geçen hafta Perşembe günü hastaneye gittim. Doktor odası önünde bulunan bankolardan birine giderek, Dahiliye doktoruna randevu almak istiyorum dedim.

Aldığım cevap ile CİMER’den gelen cevap arasında büyük fark vardı.

Görevliden aldığım cevabı sizlerle paylaşmak istiyorum; “ Doktorun gelmesini bekleyin, Doktor isterse randevu alabilirsiniz” şeklindeydi.

Bu cevap üzerine randevu almaktan vazgeçip, sıra almak için doktorun gelmesini bekleyen vatandaşların fotoğrafını çektim. İşte o resim tam olarak bu…

ULTRASONDA YAŞANAN SIKINTI!

17 Şubat’ta, Gebze Fatih devlet hastanesinde ultrason çekimi ile ilgili yaşanan yoğunluk büyük yankı uyandırdı. Bazı yayın organlarında aynı güne ultrason çekimi için sıra verildiği yazılmış.

 Olayın aslı tam olarak öyle değil. Yaşanan sıkıntıyı; olayı yaşayıp gören birisi olarak paylaşmak istiyorum.

Geçtiğimiz yıllarda, muayene olduktan sonra doktor tarafından verilen bazı tetkiklerin yapılması için alınan randevulara aylar sonrasına gün veriliyordu. Yine başımdan geçen bir olaydan örnek vermek istiyorum. Muayene sonrası benden istenen bir tetkik için aylar sonrasına gün verilmişti.

Şubat ayında olduğumuzu düşünün, size Ağustos ayına randevu veriliyor.

 Çok üzücü bir tablo değil mi?

Olayları yaşanan bir gazeteci olarak, 17 Şubat’ta yaşanan sıkıntının nedeni bana göre şudur;

Hastalara aylar sonrasına randevu vermek yerine, bir sonraki aya en geç randevu verelim mantığının olduğunu düşünüyorum. Doğal olarak, ultrason çektirmek için randevu almak isteyen hastalara, “Şubat ayı randevuları kapalı, Mart ayı randevuları için 17 Şubat’ta gelin” diyerek gönderiliyor.

Erken teşhis, önce sağlık önemli ya, ne yapıyor vatandaş, biran önce durumuna netlik kazandırmak için 17 Şubat’ta randevu almak için hastaneye geliyor. İşte bu nedenle yoğunluk yaşanıyor.

 İşin bir de şu tarafı var. Randevu olmak için saatlerde kuyruk bekleyen hastalara sıra gelince, “Muayene olalı 10 günü geçtiği için tekrar kayıt açtırıp gelin” denilmesi oluyor. Bu şekilde olunca da hastane büyük bir karmaşa yaşanıyor.

Özetle Gebze Fatih Devlet hastanesinin başarılı bir başhekimi var. Yeni yapılan bir hastane olmasından dolayı elbet bazı sıkıntılar olacaktır. Eğer yetkililer, il ve ilçe sağlık müdürleri bu konuda başhekimi yalnız bırakırsa, bu sorun nasıl çözülecek.

Buradan sağlık alanında yetkili olan isimlere seslenmek istiyorum.

Başarı bir ekip işidir. Gebze Fatih Devlet Hastanesi başhekimini yalnız bırakmayın, hastanenin eksiklerini en iyi bilenlerin başında başhekim geliyor. İstişare yapın ve büyük bütçeler ayrılarak yapılan Gebze Fatih Devlet hastanesine sahip çıkın.

Bizden söylemesi…

Kalın sağlıcakla…

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Sevim - 2 ay önce
Bende 17 şubatta ordaydim tek kelimeyle tam bir rezaletti saaler sora ultrason günü aldım tekli dopler içinde alman getkiyodu 17 subata vereceğiz demirciler bana sira geldiğinde randuvu bitti kalmadı Birr ay sonra yine gel dediler o arada olursun kalirsin yada kanser falan olursun önemli değil nerde erken teşhis önemli değil ondan sonrada çıkar her yerde naara atarlar hastaneler çok iyi diye