Banliyö gün sayıyor!

Gebze-Halkalı Banliyö hattında Ulaştırma Bakanı Turhan test sürüşü gerçekleştirdi.

Banliyö gün sayıyor!
21 Eylül 2018 Cuma 15:51

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Gebze-Halkalı banliyö hattında deneme sürüşlerine başladıklarını belirterek, "Bu yılın sonuna kadar deneme sürüşleri de bitecek" dedi.

Gebze-Halkalı banliyö hattında deneme sürüşleri, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan'ın katılımıyla başladı. Turhan, brifingde yetkililerden bilgi aldı. Yetkililerden bilgi aldıktan sonra hattın deneme sürüşüne katılan Turhan, makinist koltuğuna oturdu. Gebze-Pendik-Sirkeci-Halkalı Demiryolu Projesi'nin şantiyesinde çalışmaları incelediklerini ifade eden Turhan, İstanbul'un banliyö sisteminde önem arz eden bu güzergahta iyileştirmelerin tüm hızıyla devam ettiğini, yeni hat, istasyon ve sanat yapıları işlerinin tamamlanmak üzere olduğunu söyledi. Turhan, Gebze-Pendik arası kesimde T1 ve T2 banliyö hatlarının istasyonlarının tamamlandığını, sinyalizasyon sistemlerinin tesisinin sürdüğünü bildirdi.

GEBZE-HALKALI 115 DAKİKA OLACAK

"Projemizdeki gerçekleşme oranı yüzde 92 mertebesindedir" diyen Turhan, banliyö hatlarının iyileştirilmesi tamamlandığında Gebze-Halkalı arasında 3 hat olacak şekilde demir yolu teşkil edileceğini söyledi. Turhan, "İki hat üzerinde kent içinde Marmaray ile bütünleşik şekilde banliyö işletmesi yapılacaktır. Üçüncü hat üzerinde ise şehirler arası ve yük taşımacılığı yapan yüksek hızlı tren işletmesi yapılabilecektir." dedi. Cahit Turhan, hattın hizmete girmesiyle Üsküdar-Sirkeci arasının 4 dakikada aşılabileceğini belirterek, "Ayrılıkçeşme-Kazlıçeşme arası 13,5 dakikaya, Söğütlüçeşme-Yenikapı arası 12 dakikaya, Bostancı-Bakırköy arası 37 dakikaya, Gebze-Halkalı arası 115 dakikaya inecektir." diye konuştu.

843 MİLYON EURO ÖDENDİ

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Turhan, banliyö hattı ile ilgili şu bilgileri verdi:"Asya yakasında Ayrılıkçeşme'den Gebze arasındaki mesafe yaklaşık 44 kilometredir. Avrupa yakasında Kazlıçeşme ile Halkalı arası yaklaşık 19,5 kilometredir. Mevcut 2 hatlı demir yolu sistemi yerine 3 hatlı demir yolu sistemi teşkil edilecektir. Yine 38 adet yeni istasyonu hizmete alacağız. Proje kapsamında 182 adet sanat yapısı, eski eserler, korunacak olan yapılar da dahil, inşa edilmiştir. Projemizin maliyeti yaklaşık 1 milyar 394 milyon 460 bin 173 avrodur. Bugüne kadar projede 843 milyon 368 bin 670 Euro üstlenici firmaya ödeme yapılmıştır."

Turhan, projenin bütün olarak hizmete girmesiyle 96 bin aracın taşıyacağı yolcunun bu sistemle taşınabileceğini aktardı.


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.