Başiskele Kavşağı Koridor Projesiyle Kocaeli Trafiğinde Büyük Rahatlama: Geofoam Teknolojisi ve Yeni Önlemler Hayata Geçti

BAŞİSKELE KAVŞAĞI’NDA TRAFİK NEFES ALDI: BÜYÜKŞEHİR’İN ÖNLEMLERİYLE YOĞUNLUK AZALDI
KOCAELİ’DE BAŞİSKELE KAVŞAĞI KORİDOR PROJESİ SORUNSUZ İLERLİYOR
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından D-130 karayolundaki trafik sorununu çözmek için başlatılan “Başiskele Kavşağı Koridor Projesi” kesintisiz bir şekilde sürdürülüyor. Özellikle yeni eğitim öğretim döneminin başlamasıyla birlikte alınan trafik önlemleri vatandaşın günlük yaşamını kolaylaştırırken, ağır tonajlı araçlara yönelik düzenlemeler yoğunluğun önüne geçiyor.
7/24 DEVAM EDEN ÇALIŞMALAR TRAFİĞİ RAHATLATTI
Başiskele Kavşağı’nda 7 gün 24 saat esasına göre yürütülen çalışmalar, Büyükşehir’in aldığı etkili önlemlerle sorunsuz ilerliyor. Proje kapsamında hayata geçirilen pratik çözümler sayesinde trafik akışı önemli ölçüde rahatladı ve sürücülerden de olumlu geri dönüşler geliyor.
TIR PARKI DÜZENLEMESİYLE YOĞUNLUK AZALDI
Yeni eğitim döneminde ağır vasıta araçlar için 20 dönümlük tır parkı devreye alınarak önemli bir hamle yapıldı. Trafiğin yoğun olduğu saatlerde (07.00-10.00 ve 16.00-19.00) tır şoförleri araçlarını bu alana park ederek hem dinlenme imkanı buldu hem de ana yol üzerindeki araç yoğunluğu azaltıldı. Bu uygulama, başta Başiskele bölgesi olmak üzere çevrede trafiği aksatmanın önüne geçti.
VAPUR SEFERLERİ VE DENİZ ULAŞIMIYLA KONFORLU YOLCULUK
Çalışmalar nedeniyle kara yolu trafiğinde bir daralma yaşanmaması adına deniz ulaşımı teşvik edildi. Büyükşehir Belediyesi, vapur sefer sayılarını artırırken bilet fiyatlarını ise önemli ölçüde düşürdü. Abonman kartlılar için 8 TL, öğrenciler için 12 TL, tam yolcular için 16 TL olarak belirlenen ücretler ve İzmit İskelesi’nden 1 TL’ye hizmet veren 41Ç otobüs ring seferleri, vatandaşların tercihini deniz ulaşımından yana kullanmasını sağladı. Daha kısa, ekonomik ve konforlu yolculuk fırsatı, yolculardan tam not aldı.
GEOFOAM TEKNOLOJİSİYLE HEM HIZ, HEM TASARRUF
Başiskele Kavşağı Koridor Projesi, Türkiye’de ilk kez bu ölçekte uygulanan geofoam teknolojisiyle öne çıkıyor. Yaklaşık 2 milyar liraya mal olması beklenen projenin 100 bin metreküplük EPS geofoam blok yol dolgu sistemi sayesinde maliyeti 350 milyon lira düşürülüyor ve yapım süresi 4 kat hızlanıyor. Böylece hem ekonomik hem de zaman açısından büyük avantaj sağlanıyor.
ÇEVRE VE TRAFİK İÇİN SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇÖZÜMLER
Geofoam teknolojisiyle gerçekleştirilen dolgu işlemleri sayesinde zemin iyileştirme ve yoğun kamyon trafiğine gerek kalmıyor. Bu da hem çevre kirliliğini önlüyor hem de şehir içindeki ağır vasıta trafiğini azaltıyor. 12 ayda tamamlanması öngörülen proje, bölgede kesintisiz trafik akışı sağlayacak ve kent yaşamına önemli katkılar sunacak.

