Başiskele Kavşağı’nda Türkiye’de Bir İlk: Geofoam Teknolojisiyle Maliyet Düşecek, Yapım Hızı 4 Kat Artacak

BAŞİSKELE KAVŞAĞI PROJESİNDE GEOFOAM TEKNOLOJİSİYLE TÜRKİYE’DE BİR İLK
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, Başiskele Kavşağı’nda Türkiye’de ilk kez büyük ölçekli EPS Geofoam blok yol dolgu sistemi uygulamasını başlattı. 2 milyar TL bütçeli dev projede 100 bin metreküp EPS Geofoam kullanılacak. Bu yenilikçi teknolojiyle projede hem maliyetler düşecek hem de inşaat hızı önemli ölçüde artacak.
PROJEDE HIZLI İLERLEME
Başiskele Kavşağı Projesi, ilçedeki yoğun trafiği çözmeyi ve D-130 Karayolu geçişini kesintisiz hale getirmeyi hedefliyor. 2 milyar liraya mal olacak projenin sadece 12 ayda tamamlanması planlanıyor. Projede yol dolgusu için EPS Geofoam teknolojisi kullanılacak ve toplamda 2,5 kilometrelik güzergâhta, 12 farklı noktada 100 bin metreküp dolgu gerçekleştirilecek. Geofoam teknolojisi, Karayolları’nın teknik şartnamesine 2023 yılında eklendi.
TÜRKİYE’DE BU ÖLÇEKTE İLK
EPS Geofoam dolgu uygulaması ülkemizde bazı noktalarda denense de bu büyüklükte, yani 100 bin metreküplük bir hacimde ilk kez Kocaeli’de kullanılacak. Projede özel yoğunluklarda üretilen strafor EPS bloklar yol kenarına uygun şekilde yerleştirilecek ve ardından üzeri asfaltla kaplanacak. Bu sayede, trafik akışı ve yol genişliği de artırılmış olacak.
MALİYETTE 350 MİLYON TL TASARRUF
EPS Geofoam blok yol dolgu sistemi, maliyeti yaklaşık 350 milyon lira azaltacak ve yapım hızını 4 kat artıracak. Eğer sistem kullanılmasaydı, sık sık zemin iyileştirme çalışmaları yapılması gerekecek ve dolgu malzemesi taşımak için çok sayıda kamyon trafiğe çıkacaktı. Ayrıca, bu klasik yöntemlerle çevre kirliliği ve trafik yoğunluğunda artış yaşanacaktı. Geofoam teknolojisi, tüm bu olumsuzlukların önüne geçerek çevre dostu ve hızlı çözüm sunuyor.
