LGBT için düğmeye mi basıldı?

Son dönemde reklam mecraları ve sosyal medyada bir  LGBT(Lezbiyen, gey, biseksüel ve transseksüel) algısı alıp başını gitmekte. Birilerinin düğmeye bastığı apaçık belli olan bu uygulama,  tanınmış şirket logolarında veya kurumsal renklerinde bir anda LGBT’nin Gökkuşağı  renklerine dönüştürdü.

LGBT için düğmeye mi basıldı?
19 Temmuz 2021 Pazartesi 10:48

LGBT akımlarını normalleştirme ve yaygınlaştırmak için uluslararası düzeyde gerçekleştirilen lobi faaliyetlerinin yanı sıra birçok ülkedeki büyük firmalar da eşcinselliği “cinsel yönelim” adı altında meşrulaştırmaya çalışıyor. Türkiye'de de teknolojiden giyime sektörüne kadar birçok firma LGBT'yi destekliyor. Uzmanlar ve toplum bilimciler, son dönemde özellikle sosyal medya üzerinden yapılan bu destekler gençler ve çocuklar üzerine yıkıcı etkileri ortaya çıkaracak bir tuzak olarak yorumluyorlar.  LGBT’yi (Lezbiyen, gey, biseksüel ve transseksüel) normalleştirme ve yaygınlaştırmak için artık büyük firmalarda devreye girdi. Aralarında başta Siemens, Bosch, Bayer, Unilever, Loreal gibi global markalar olmak üzere,  teknoloji, giyim ve yayıncılık gibi alanlarda faaliyet gösteren firmalar sosyal medya üzerinden LGBT'yi özgürlük kisvesi altında açıkça destekleyerek eşcinselliği meşrulaştırmaya çalıştıkları belirtiliyor.

50 STK ORTAK BİLDİRİYLE ÇAĞRI YAPTI

LGBT ürünlerini satan ticari marka ve alışveriş sitelerine karşı aralarında Başakşehir Gençlik ve Kadın Platformu, İHH İnsani Yardım Vakfı ve Türk Gençlik Vakfı’nın bulunduğu 50 Sivil Toplum Kuruluşu (STK) ortak bildiri yayınladı. STK'lar, 'Ailemizden çekin ellerinizi' başlıklı bildirisinde LGBT ürünleri satan yerli ticari marka ve alışveriş sitelerine yazılı bir  çağrıda bulundu:

DEVASA FİRMALAR  LGBT DESTEKÇİSİ

Yerli ve yabancı sektör temsilcileri arasında gıdadan teknolojiye, giyim sektöründen dayanıklı ev ürünlerine ve sağlık alanına uzanan bir çok firma LGBT’ye destek veriliyor.Aralarında her gün milyonlarca insanın alışverişlerinde poşetlerine doldurduğu global firmalar, bir anda düğmeye basılmış gibi logolarında birden bire LGBT renklerine yer verirken, bu markaların ardından Türkiye’de yer alan bir çok yerli firmanın da bu modaya uyduğu görüldü, Uzmanların cinsel sapkınlık olarak nitelendirdiği LGBT (Lezbiyen, gay, biseksüel ve transseksüel) eğilimleri normalleştirme ve yaygınlaştırma amaçlı yürütülen uluslararası kampanyaya destek veren yerli ve yabancı markaların bazıları şunlar;

Puma, Bayer, Nutella, Çiçek Sepeti, Doritos, Adidas, English Home ,Godiva ,Loreal ,Zara, Damat , Nivea , P & B , Bosch ,H M ,US Polo ,Unilever ,Siemens , Gitti Gidiyor , Hepsi Burada , Pantene ,İKEA ,İz İletişim , Sel Yayıncılık , İletişim Yayınları , Ayrıntı Yayınevi ,Can Yayınları ,Decathlon.

Kamil Uzunmehmet


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.