ADSM’de dişe dokunur yoğunluk!

Gazete Gebze olarak 2008 tarihinde Darıca Farabi Devlet Hastanesi içerisinde hizmet vermeye başlayan Darıca Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi’ni ziyaret ettik. Merkezin Başhekimi Dr. Eray Ünaldı ile bir röportaj gerçekleştirdik. 4000 m2 kapalı alanda hizmet vermekte olan merkezin hizmetleri, projeleri ve hasta memnuniyeti ile ilgili Ünaldı’yla görüş alışverişinde bulunduk. İşte sizin için derlediğimiz o röportaj;

ADSM’de dişe dokunur yoğunluk!
16 Eylül 2019 Pazartesi 09:46

Sayın Ünaldı, sizi tanıyabilirmiyiz?
Karabük doğumluyum. Ben 2008 yılında mesleğe başladım. Bazı özel kuruluşlarda çalıştıktan sonra 2009 yılında  görev yerim buraya, Darıca Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi’ne atandım.Bu kurumda 8 yıl aktif hekimlik yaptıktan sonra 2017 temmuz ayı itibariyle başhekimlik görevine başladım. 2 yıldır bu görevime devam ediyorum.Evliyim 2 çocuk babasıyım.

Darıca Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi’nden bahseder misiniz? Burada neler yapıyorsunuz? Hangi hizmetleri veriyorsunuz?

Darıca Ağız ve Diş Sağlığı  merkezimiz 2008 yılında kuruldu. 4 bin m2 kapalı alanda hizmet vermekteyiz. Çayırova’da bulunan semt polikliniği de 2010 tarihinden bu yana bize bağlı. Burada da kurumumuza bağlı olarak 15 hekimle hizmet verilmekte. Büyük bir yoğunluğu olan merkezimizin hitap ettiği hasta sayısı çevredeki yakın ilçelerle birlikte yaklaşık 1 milyon civarında. Buraya gelen hastaların büyük çoğunluğu Gebze ve diğer ilçelerimizden  geliyor. İstanbul’dan dahi bize hastalar gelmekte. Günlük ortalama 1400 ile 1600 arası hasta yoğunluğumuz oluyor. Hem ünit kapasitesi hemde günlük bakılan hasta yoğunluğu göz önüne alındığında Kocaelideki en yoğun Adsm yiz. Çayırova Semt polikliniği dahil olmak üzere 65 ünitli bir tesisiz. Gündüz ve gece olmak üzere pedodonti(çocuk dişhekimliği), periodontoloji(dişeti hastalıkları tedavisi), protetik diş tedavisi, endodontik tedavi(kanal tedavisi), evde sağlık hizmetleri ,genel anestezi altında diş tedavi hizmetlerinin yanı sıra panaromik görüntüleme, periapikal görüntüleme, dental tomografi işlemleri ile burada 7x24 hizmet vermekteyiz. Gece yoğunluğu da bir hayli fazla. Buradaki hastaların hizmet anlamında beklentilerini ve ihtiyaçlarını biliyor ve bu doğrultuda üzerimize düşen sorumluluğun farkındayız.

Hasta memnuniyeti anlamında neler söylemek istersiniz? Hekim sayısı ve donanım olarak eksiğiniz var mı?

Buraya gelen hastaların hepsi memnun mu? Yüzde yüz memnuniyeti yakalayabilmek çok zor. Bugün özel hastaneler bile % 60-70 memnuniyeti başarı saymaktalar. . Burada  hasta hakları, çalışan hakları, kalite ve verimlilik gibi ayrı ayrı birimlerimiz kurulu. Bu birimlerimiz memnuniyetin üst seviyede olması için geceli gündüzlü çalışıyor. Kadroya bakarsak 60 hekimimiz burada görev yapıyor. Hekim sayısı anlamında bir eksiğimiz yok. 52 diş hekimimiz var, 8 tane uzman doktorumuz var, yine bu merkezde kanal tedavilerini yapabilen endodonti uzmanımız var. Periodontoloji uzmanımız var o da dişeti hastalıkların tedavisinde etkili. Bu hekimlerimiz her gün belli sayıda hastaya hizmet veriyor. Ağız diş ve çene cerrahı konusunda eksiğimiz var. Halen hastanemizde 1 tane çene cerrahımız var. 1500 hastanın geldiği bir kurumda tek çene cerrahı yetersiz kalmakta.  Ancak tek bir çene cerrahı olduğundan buradaki bekleme süreleri ve randevu sürelerini takdir edersiniz ki oldukça uzamakta. Normal olarak bizim gibi bir ADSM’nin en az kadrolu 2 çene cerrahı bulundurması lazım. Ancak bu şu anda mümkün olmadığı için bizde bu eksikliği diğer hekim arkadaşlarımızın özverili çalışmaları ile en aza indirmeyi çalışıyoruz. Komplikasyonlu diş operasyonlarında diğer hekimlerimiz de işi çene cerrahı arkadaşımıza bırakmadan yapabildikleri sayıda ortaklaşa yapıyorlar ve bu sıkıntıyı şimdilik bu şekilde atlatıyoruz. Burada kurum olarak hepimizin biraz daha sorumluluk alması ve çözüm üretmesi gerekiyor. Bizim çene cerrahı sayısını arttırmamız lazım. Mevcut röntgen birimimizdeki yoğunluğu azaltmak amacıyla oradaki  cihazlarımızdan birini başka bir bölüme taşıyacağız ve bu sayede oradaki hasta yoğunluğunu diğer alanlara dağıtmış olacağız .Buda hastalarmızın daha rahat bir ortamda hizmet alabilmelerini sağlayacaktır.

ADSM olarak en temel eksikliğiniz nedir? Gelecek için aciliyet bakımından  projeler arasında neler var?

 Mevcut binamız fiziksel olarak yeterli gelmediği için yeni hizmet binamıza ihtiyaç duyulmaktadır.Bu ihtiyacın aciliyetini mevcut hasta yoğunluğundan anlayabilirsiniz. Mevcut binamızın arka bahçesine planlanan  yeni bir  hizmet  binası projemiz var.  Bu hizmet binamızın projesi onaylandı. 10 bin m2 bir kapalı alanı olacak. ameliyathane, sosyal tesisler, yemekhane gibi bölümlerimiz olacak.  Yakın bir zamanda ihalesi yapılıp inşaata başlanacak.Bu proje hayata geçtiğinde 3 katta 6 tane ayrı röntgen ünitemiz olacak bölece röntgen yoğunluğu diye bir şeyi konuşmuyor olacağız. Şu an burada zemin katta ve ciddi bir yoğunluk yaşanıyor.

Yeni binanın farkı ne olacak? Öncelikle yoğunluk buradaki gibi fazla olmayacak hastalarımıza daha geniş bir alanda hizmet verilmiş olacak , katlara ve bölümlere erişim daha kolay olacak. Şu an bir odada 3-4 hekim görev yapıyor. Yeni hizmet binamızda 2 şer kişilik odalar olacak.

Her gelen hastayı kabul ediyor musunuz? En fazla nereden hasta başvurusu geliyor?

Kurumumuzda  Mhrs randevu sıstemı  uygulanmaktadır.ancak bunun dısında ayaktan gelen hastalarımıza da 4 adet aktıf acıl polıklınıgımız sayesınde hızmet verılmektedır.Bu sayede kuruma gelen her hastanın gereklı muayene ve tedavı ıhtıyacı karsılanmaktadır.Ancak girisimsel işlem gerektıren(dolgu,kanal tedavisi,protez)hastaların Mhrs sistemınden randevu almaları gerekmektedir. Bize İstanbul’dan(tuzla,pendık,kartal) ve komsu ilcelerimizden ve cogunlukla da Gebze ilçemizden hasta gelmektedir.

Yeni Hizmet Binası projesiyle ilgili bilgi verir misiniz? Yapımı ne zaman başlayacak?

Planlanan yeni hizmet binamızın projesi bakanlıgımız tarafından onaylandı ve yatırım planlamasına alındı.Mümkün olan en kısa zamanda çalışmalara başlanacaktır. Bu yeni binanın yeri mevcut merkezin arka tarafında planlanmıstır. 10 bin m2’lik bir kapalı alana sahip olacaktır.Hem kurum personeli daha rahat ve konforlu bir alanda hizmet verebilecek  hem de hastalarımız da bu hizmetten daha rahat faydalanabileceklerdir.Yeni hizmet binamız sayesinde hekim sayımız artacak,hastalarımız randevu alması kolaylaşacaktır.Kurulacak ameliyathanemizle beraber cerrahi anlamda daha nitelikli tedaviler sunulabilecektir.Bu da bölgemizde hizmet anlamında önemli yatırımdır.


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.