Vali Aksoy ile 2 yıl nasıl geçti?


Samet Kahraman

Samet Kahraman

06 Temmuz 2019, 11:32

2 yıl önce Kocaeli Valiliği görevine atanan Hüseyin Aksoy, Kocaeli’de yayın yapan medya kuruluşlarının temsilcileriyle bir araya geldi. Öncelikle şunu söylemeliyim ki, Vali Aksoy toplantıya oldukça detaylı ve iyi hazırlanmış.

Kocaeli’nin fotoğrafını rakamlarla ve en şeffaf şekilde ortaya koydu. 2 yıl önce devraldığı Kocaeli Valiliği görevi boyunca ilimizin nereden nereye geldiğini anlattı.

Özellikle son dönemde göç alan Kocaeli’de sağlık alanında yaşanan kadro eksiklikleri sık sık gündemde olsa da, son 2 yıl içerisinde ilimizdeki sağlık kadrosu 5 bin civarında artmış durumda. Yine Emniyet kadrolarında da bir yükselme mevcut. 236 milli sporcuya ev sahipliği yapan ilimiz, 22 bin civarındaki öğrenciye spor alanında bir tarama yapılmış.

Vali Aksoy’un en çok dikkat ettiği konu ise 112 Acil Servis Çağrı Merkezi’ne gelen ihbarlar. Milyonu aşan ihbarın alındığı çağrı merkezi, sağlık ekiplerini titizlikle olay yerine gönderiyor. Ama bir istatistiği Vali Aksoy dile getirince açıkçası bu duruma üzüldüm. 112 Çağrı Merkezi’ne yapılan ihbarların yüzde 71’i sahte ve asılsız çıkıyormuş. Bu konuda vatandaşların daha duyarlı olması gerekiyor. Bir gün sizlerde acil bir durumda karşılaşabilirsiniz, bu esnada size ulaşması gereken sağlık ekiplerinin asılsız bir ihbarda vakit kaybetmesini istemezsiniz değil mi? Kim ister ki? İşte bu nedenle bu konuda daha duyarlı olmaya davet ediyorum.

Trafik, kültür – sanat, çevre, emniyet, sağlık, eğitim başta olmak üzere Kocaeli önemli bir noktaya gelmiş durumda. Türkiye ekonomisine büyük katkı sunan Kocaeli’nin 2023 yılında öncü kentlerden birisi olması hedefleniyor. Bu hedefe emin adımlarla Kocaeli’yi hazırlayan Kocaeli’nin değerli valisi Sayın Hüseyin Aksoy’a bu toplantı için teşekkür etmek istiyorum. Keşke tüm yöneticiler böyle şeffaf bir şekilde belirli aralıklarla yapılan çalışmaları kamuoyu ile paylaşabilse…

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.