Yine sancılı başladık!


Kamil Uzunmehmet

Kamil Uzunmehmet

10 Eylül 2019, 09:22

Okullar dün itibarı ile eğitim ve öğretime başladı. Gebze’de 254 okulda 2910 derslikte toplam 82.990 öğrenci ve 5061 öğretmen ders başı yaptı.

 Gebze’de sancılı geçen kayıt döneminin ardından, okul servisleri ve okul araç gereç ve kıyafetlerde de sıkıntılar ön planda. Haftalardır UKOME tarafından açıklanması gereken okul servis ücretleri de belirlendi. Her ne kadar servis firmaları, kendilerine kurduğu okul müdürü -okul aile birliği başkanı-veli bağı ile işlerini çözüp, istedikleri fiyatlarda servis anlaşmaları yapıyorsa da bu fiyatların ışığında az da olsa anlaşma yapan okulların olduğunu biliyoruz.

Servis araçları odasının yüzde 25 zam istediği biliniyordu. Ancak UKOME zam oranını % 13 olarak açıkladı. Buna göre en yakın mesafe 178TL, en uzak mesafe (0-30 km.) 273 TL olarak belirlendi.

Peki bu fiyatları açıklamak, ilan etmek neyi bağlıyor?

Kimler bu fiyatlardan anlaşma yapacak?

Bunun ucu acık maalesef;

UKOME bu fiyatları belirlerken her hangi bir yaptırım gücü yok. BU listedeki fiyatlara uymayan servis firmalarına vereceği bir ceza yok.

O halde neden bugüne kadar bu fiyatlar beklendi acaba?

Örneğin, Gebze Kroman Çelik İ.Ö.O ‘nun merkeze mesafesi 2 kilometre bile yok.

Peki servis araçları bu mesafeye ne kadar ücretle velilerin karşısına çıkıyor?

Aldığım duyumlar 235 TL olduğu! 9 ayla çarpıtığınızda 2 bin 115 TL…

El insaf; Bu nasıl bir fiyat belirlemedir Allah aşkına!

UKOME bu fiyatları belirliyorsa, bunun arkasında da birinin durması bu fiyatları uyğulatması gerekmiyor mu?  

Her eğitim ve öğretim günü Bölgemizde protokol mensuplarının da katıldıkları törenler yapılır. Protokol üyelerimiz, yerel yönetim başkanlarımız bayrak törenlerine katılır, süslü ve eğitim öğretimin ne kadar önemli olduğu onlatılır. Öğrenci ve öğretmenlere başarılar dilenir…

Ancak velilerin kayıtlardan başlayıp, okul kıyafeti alma, okul araç gereçleri temin etme, çocuklarını servislere yerleştirme sırasında yaşadıkları sorunlara kimse değinmez…

Her ne hikmetse, ‘Allah öğrencilerin de velilerin de kolaylığını versin” demez kimse..

Okul aile birlikleri ya da okul müdürlerinin aldıkları bağış adı altındaki paralar sorulmaz, velilere kayıtlarla ilgili memnuniyeti sorulmaz…

Okul idarelerine kayıtlar sebebi ile şişirilen sınıflar ya da özel açılan sınıflar sorulmaz…

Körler sağırlar birbirini ağırlar’ misali sorunlar bir dahaki eğitim ve öğrenim dönemine kadar halının altına süpürülür.

Yeni dönemde bir çok Anadolu Lisesi hatta ilköğretim okullarında kayıt fazlalığı ve kalabalık sınıflar sebebi ile tekli öğrenimden ikili eğitime geçmiş durumdalar.  

Başta Milli Eğitim camiası olmak üzere, okullar, okul aile birlikleri bu aksaklıkları gidermek, toplumu gerecek yanlış uygulamaların önüne geçmek durumundadırlar..

Biz bu gençlere okuyacakları okullar, eğitimlerini yapacakları araçlar ve ortamlar hazırlayacağız, başarıyı da kendilerinden bekleyeceğiz…

Öğrenciyi ya da velisini araç filoları ile şişirilmiş servis esnafının önüne atmayıp, onları UKOME gibi bir kurumun ortaya koyduğu fiyat üzerinden anlaşma ortamı sağlayacağız. Kabil etmeyene de kapıyı gösterip, kabul eden firmalarla yola devam edeceğiz…

Ama o firma okul aile birliğine şu kadar bağış yapar, bir başka firma da okula bilgisayar ya da yazıcı bağışı yaparsa bu işin içine başka şeyler girer ve bu gün olduğu gibi eğitim camiası tüccara ve hizmet sağlayıcılara teslim olmuş olur…

Tüm bu olumsuzlukların yanında güzel şeyler yok mu?

Elbette var;

2019-2020 Eğitin-Öğretim yılında başta Kocaeli Valisi Hüseyin Aksoy olmak üzere Milli Eğitim İl Müdürü Rasim Çelik, okul öncesi eğitime oldukça önem verdiler. Okul öncesi eğitime  odaklandılar. Kocaeli genelinde  350 derslikli modern, çelik konstrüksiyon prefabrike 136 ana okul yaparak 5 yaş gurubu eğitim ve öğretimine kazandırdılar. Bu da Kocaeli’nde okul öncesi okullaşma oranını yüzde 99 yaparak, okul öncesi eğitim kurumu ortalaması yüzde 75 olan Türkiye ortalamasının üzerinde yer alarak , Türkiye’de ilk sırada yer almasını sağladı. Emeği geçen herkesi tebrik etmek gerekir;

Ben de onu yapıyorum;

Ancak her şey okul öncesi eğitimle bitmiyor maalesef;

Mesleki Liselerde, Anadolu Liselerinde ve ilköğretim okulların da, hatta özel okullarda da  bu çıtanın yükseltilmesi gerekiyor. Mesleki eğitimin güçlendirilmesi ve nitelikli eleman yetiştirilmesi amacıyla Sektör-Okul-İşletme işbirliği kapsamında odalar, OSB’ler, sanayicilerle imzalanan anlaşmaların meyvelerinin toplanması gerekiyor. Robotik sınıflar ve kodlama atölyeleri sadece teorik bilgi vermenin ötesine geçmiyor. Oysa uygulamalı, hatta yerinde öğretimle öğrenciler hem sanayi ve teknoloji alanında canlı deney ve metot uygulamaları hatta programlamalar yapmalı. Cihazları ve dijital makineleri yakından tanımalı, robotları kumanda edecek seviyeye getirilmeli, dijital dönüşüm dünyasında onlara da yer olduğunun mesajları anlatılmalı. Sanayi tesisleri, OSB’ler ve odalarla imzalanan bu işbirliği protokolleri sadece kağıt üzerinde kalmamalı..

Mesleki liselerde hedef ve müfredat direkt sanayi tesislerinde çalışmaya yönelik, lise bitiminde işe girecek bir donanımla eğitilmeli…

‘Mahalle Okulu’ anlayışı hızla terkedilmeli, sınıfları boş geçen özellikle imim hatip liseleri de dahil olmak üzere , bu tür okullar bir an önce meslek liselerine, kolejlere dönüştürülmeli.

Dilovası’nda GEBKİM MTAL ve Güzeller OSB’de Adem Ceylan Final Okulları bu gelişime göre bu yıl eğitime başlamış okullarımız. Kirazpınar’da Mehmet Tuğrul Tekbulut MTAL’de yazılım alanında biraz önce bahsettiğim ara eleman konusunu kendisine misyon edinmiş okullarımız arasında yerini almışlar. Daha önce ENKA MTAL ile başlayan bu serüven bana göre kesintisiz sürdürülmeli…

Başta milli eğitim müdürlüğü olmak üzere Sanayi kentinde sanayiye yön veren herkesin kafa kafaya verip bu okulları ülkenin yükselen değeri olarak ortaya çıkarması lazım. Bugün Schneider elektrik bir liseye , Polin veya Kompozitçi sanayiciler diğer bir okula öğrenirken üretecekleri sınıflar, laboratuvarlar kuruyorlarsa, bu firmaların sayısının yükseltilmesi gerekiyor. TOSB’un otomotiv, GEPOSB’un plastik, Makine OSB’nin takım tezgahı veya makine alanında okullarımıza destek  olmaları lazım. Ürettikleri ürünlerle ilgili yetişecek ara elemanlara makine ve teçhizat desteği vermelidirler…

Yani,  ‘Meslek Lisesi Memleket Meselesi’ anlayışının bu bölgede herkesin ortak paydası olması lazım…

Bu tespitler çerçevesinde yeni eğitim ve öğretim döneminin tüm okullarım, öğretmenlerimiz ve milli eğitim camiamıza hayırlı uğurlu olmasını diliyorum…

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.