BİP verileri Gebze’de güvende

Dünyanın en çok kullanılan mesajlaşma ve arama uygulaması WhatsApp'ın 8 Şubat tarihinden sonra yeni sisteme geçecek olması büyük tepkilere neden oldu. Bu yılın başında WhatsApp'ın kullanıcılarına yönelik "zorunlu güncelleme" kararının ardından özellikle Türkiye’de ki milyonlarca kullanıcı kendilerine farklı alternatifler aramaya başladılar. Bu alternatiflerden biri de, Turkcell’de Türk mühendislerinin geliştirdiği her şeyiyle Türkiye'nin uygulaması BiP. 

BİP verileri Gebze’de güvende
13 Ocak 2021 Çarşamba 14:53

Mesajlaşma ve sesli/görüntülü görüşme için kullanılan BİP, WhatsApp’ın yeni güvenlik politikası duyurulduktan sonra Türkiye’de son 1 haftada büyük bir ilgiyle karşılandı ve uygulamayı  indirenlerin sayısı 5 milyonu aştı.

ÜÇÜNCÜ TARAFLARLA PAYLAŞMA ZORUNLULUĞU YOK

Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Ataç Tansuğ, “ BiP’te kullanıcılarımızın verilerini en yüksek güvenlikli Turkcell veri merkezlerinde Türkiye sınırları içerisinde saklıyoruz” dedi. Tansuğ, kullanıcıların verilerini üçüncü taraflarla paylaşma zorunluluğu olmaksızın BiP’i kullanmaya devam edebileceklerini sözlerine ekledi. Operatör bağımsız olarak 192 ülkede kullanıma sunulan BiP, mesajlaşma, sesli ve görüntülü arama özellikleri ile kesintisiz ve güvenli iletişim imkanı sunuyor. Yakın zamanda Digicel, Turkcell’in iştiraki Lifecell Ventures ortaklığıyla, BiP’i faaliyet gösterdiği 32 ülkede müşterilerinin kullanımına sundu. Sadece Karayipler bölgesinde BiP’in 1 milyonun üzerinde müşterisi bulunuyor.

BİP’İN 192 ÜLKEDE KULLANICISI VAR

Turkcell mühendislerinin 2013 yılından beri geliştirdiği BiP uygulamasında   kullanıcıların verileri, Gebze ve Ankara’da uluslararası güvenlik sertifikalarına (TLS) sahip en yüksek güvenlikli TLS şifreleme yöntemiyle Turkcell veri merkezlerinde saklanıyor. Bu tür uygulamalarda önemli olan hizmetin sunulabilmesi için gerekli verilerin kullanıcılardan onayları dahilinde alınması, işlenmesi ve hizmetin sunulması için gerekli olduğu ölçüde paylaşılması olduğu belirtiliyor. BiP’te izinsiz hiçbir veriyi almadıklarını, işlemediklerini ve paylaşmadıklarını vurgulayan Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Ataç Tansuğ, ‘Bu konuda tüm kullanıcılarımızın içi rahat olabilir. 192 ülkedeki kullanıcılarımız arasında da hiçbir ayrımcılık yapmıyoruz. Müşterilerimizin geri bildirimlerini dinliyor, talepleri konusunda çok hızlı bir şekilde aksiyon alıyoruz. Dolayısıyla düzeltilmesi gereken bir şey varsa elimizden gelen her şeyi yapmaya hazırız.’ ifadelerini kullandı.

PANDEMİ DÖNEMİNDE SAĞLIK BAKANLIĞI İLE İŞBİRLİĞİ

BiP, Sağlık Bakanlığı ile iş birliği yaparak Koronavirüs Bilgilendirme ve Danışma Kanalı da açtı. Operatör ayrımı olmadan BiP kullanıcıları bu kanal üzerinden koronavirüs testi yapabiliyor ve gerekli durumlarda ALO 184 Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi Danışma Hattı’na ücretsiz ulaşabiliyor. BiP uygulamasının Acil Durum özelliği ile kullanıcılar afet durumlarında, durum bilgilerini ve konumlarını network kesintisi olsa bile tek tuşla hem BiP üzerinden ile kesintisiz iletişim sağlıyor. Çeviri özelliği ise anlık mesajlaşma sırasında 106 farklı dilde sohbet etmeyi mümkün kılıyor. BiP, kullanıcılarının gelen mesajları çevrilmiş olarak görüntülemelerini sağlıyor ve gönderdikleri mesajları anlık olarak çeviriyor. BiP’e özel kaybolan mesaj yeteneği sayesinde, gönderilen mesajlar seçilen süre boyunca takipçinin sohbet ekranında görünüyor ve belirlenen süre dolunca otomatik olarak siliniyor.


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.